اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی خبر داد

تاسیس انجمن خیرین مسجدساز زیر نظر مقام معظم رهبری

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز استان قم از تاسیس انجمن خیرین مسجد‌ساز خبر داد و گفت: این انجمن زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند و هدف از تشکیل آن احداث مسجد در مناطق فاقد مسجد است.

تاسیس انجمن خیرین مسجدساز زیر نظر مقام معظم رهبری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی صبح امروز در سومین همایش سراسری نماز و احیای فرائض که در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار شد از تاسیس انجمن خیرین مسجد‌ساز خبر داد و اظهار کرد: این انجمن می‌تواند منشأ برکات فراوانی در ایران شود.

وی افزود: انجمن خیرین مسجدساز زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند و هدف از تشکیل آن نیز احداث مسجد در شهرهایی است که نسبت به سایر نقاط از مساجد کمتری برخوردار هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم در بخش دیگری از سخنان خود تبلیغ چهره به چهره را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: طلاب و مبلغان دینی باید این نوع از تبلیغ را مورد توجه قرار داده و با استفاده از آیات قرآن در امر تبلیغ، مردم را بیش از گذشته با این کتاب آسمانی آشنا سازند.

وی ادامه داد: جذب نوجوانان و جوانان به دین از مهم‌ترین اصول تبلیغ به شمار می‌رود؛ این همان کاری است که امام خمینی(ره) انجام داد به طوری که همان افرادی که فریاد جاوید شاه سر می‌دادند حاضر شدند خون خود را برای انقلاب و نظام اسلامی فدا کنند.

 جمع‌آوری 100 میلیارد تومان زکات در سراسر کشور

قرائتی پرداخت به موقع زکات را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: طی سفرهای تبلیغاتی متعددی که برای این موضوع انجام دادم موفق به جمع‌آوری حدود 100 میلیارد تومان زکات شدم و این امر نشان‌دهنده اهمیت تبلیغ است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم در ادامه خواستار توجه مبلغان دینی به دستورات اخلاقی قرآن کریم شد و گفت: یکی از تأکیدات موکد قرآن، احسان به والدین است و این مسئله باید مورد توجه طلاب و روحانیون در امر تبلیغ قرار گیرد.

 هر واژه قرآن یک پایان‌نامه پزشکی است

وی قرآن را دارای رموز و مطالب علمی بسیار دانست و خاطرنشان کرد: می‌توان هر کلمه قرآن را یک پایان‌نامه پزشکی نامید به طوری که باسوادترین انسان‌ها باید در مقابل ساده‌ترین آن‌ها شاگردی کنند.

قرائتی با تاکید بر بازگشت به آموزه‌های قرآنی عنوان داشت: مبلغان دینی باید یک دوره تفسیر قرآن را مطالعه کنند زیرا هنوز سخنانی بسیار نو در هر یک از آیات این کتاب عظیم وجود دارد.

 پیروزی جمهوری اسلامی به دلیل تبعیت از قرآن است

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم موفقیت‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های گوناگون را حاصل تبعیت از قرآن دانست و گفت: پیروی از دستورات قرآن و اهل بیت(ع) موجب شده است هجمه‌های گوناگون نتوانند نظام اسلامی را از پای درآورند.

انتهای پیام/78004/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول