اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران خراسان‌جنوبی:

مسئولان استانی یک ریال برای حمایت از رسانه‌ها هزینه نکرده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران خراسان‌جنوبی با اشاره به مشکلات رسانه‌های استان گفت: مسئولان استانی یک ریال برای حمایت از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های سایبری هزینه نکرده‌اند.

مسئولان استانی یک ریال برای حمایت از رسانه‌ها هزینه نکرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احسان مداح ظهر امروز در بررسی مشکلات رسانه‌های خصوصی استان و تأثیرگذاری آنان در مسائل اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: خراسان‌جنوبی به تناسب جمعیت خود از فعال‌ترین استان‌ها در زمینه رسانه و مطبوعات است.

وی با بیان اینکه رسانه‌های خصوصی باب جدیدی از فعالیت رسانه‌ای در خراسان‌جنوبی به شمار می‌آید که حدود سه سال است بیشتر به چشم می‌خورد، ادامه داد: برخی از دوستان معتقدند، اغلب سایت‌های خبری استان مجوز فعالیت ندارند که حرف درستی است، اما سؤال اساسی این است که برای تسهیل اعطای مجوز سایت‌ها چه کرده‌اند.

مداح خاطرنشان کرد: دغدغه اغلب سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و مطبوعات در استان اطلاع‌رسانی دقیق، شفاف و کمک به توسعه استان است، اما عده‌ای با سنگ‌اندازی نمی‌گذارند، رسانه‌ها رسالت اصلی خودشان را انجام دهند.

* همه رسانه‌ها در زلزله اخیر تلاش کردند/ فارس 150 خبر در مدت یک ماه منتشر کرد

سرپرست خبرگزاری فارس در خراسان‌جنوبی با دفاع از عملکرد این رسانه و همه رسانه‌های استان در پوشش اخبار مناطق زلزله‌زده تصریح کرد: در کمتر از یک ماه بیش از 150 خبر از مناطق زلزله‌زده روی خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفت، اما مسئولان ارشد استان در جلسه شورای اطلاع‌رسانی نه تنها توجهی نکردند، بلکه عملکرد رسانه‌ها را زیر سؤال بردند.

مداح افزود: شاید از 150 خبری که فارس در کمتر از 30 روز از مناطق زلزله‌زده منتشر کرد، 10 درصد انتشار مشکلات مردمی بود که به نوعی انتقاد و درخواست محسوب می‌شد، اما شاهد بودیم که مسئولان همین 10 درصد را تحمل نکردند.

وی اضافه کرد: سند عینی آن خبری با عنوان «انعکاس مطلوب خدمات دولت موجب پویایی و نشاط جامعه می‌شود» در پرتال استانداری خراسان‌جنوبی بود که سخنان رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان در آن منتشر شده بود.

* اطلاعات اشتباه شورای اطلاع‌رسانی استانی ناشی از عدم تعامل با رسانه‌هاست

سرپرست خبرگزاری فارس در خراسان‌جنوبی در باب تشکیل جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان بیان داشت: جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان بعد از زلزله در حالی برپا شد که با وجود فعالیت فعالانه برخی رسانه‌ها از جمله خبرگزاری فارس در مناطق زلزله‌زده از آن دعوتی به عمل نیامد، البته طبیعی است وقتی تعاملی با رسانه‌ها نباشد، عده‌ای اطلاعات اشتباه می‌دهند.

مداح با تأکید بر اینکه برای سرپرستی خبرگزاری فارس برای پنجمین سال در بین 34 سرپرستی فعال کشور به عنوان سرپرستی برتر انتخاب شد، افزود: حال دلیل عدم دعوت از رسانه‌هایی با چنین سابقه‌ای چه می‌تواند باشد را باید مسئولان مربوطه پاسخ دهند.

وی یادآور شد: در همان جلسه شورای اطلاع‌رسانی به نقل از رئیس شورای اطلاع‌رسانی آمده بود: در زلزله اخیر استان خدمات و اقدامات دولت در تمامی زمینه‌های زیرساختی و روبنایی بسیار مناسب بود که در اسرع وقت به انجام رسید، اما بازتاب مورد انتظار از این امر در رسانه‌های استان مشاهده نشد.

* برخی غیرمنصفانه خدمات خبرنگاران را در مناطق زلزله‌زده زیر سؤال بردند

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران خراسان‌جنوبی گفت: این اظهارنظر غیرمنصفانه در حالی مطرح شد که شاید ضعیف‌ترین حوزه در پوشش اخبار مناطق زلزله‌زده شورای اطلاع‌رسانی استان بود، شورایی که می‌توانست با مأموریتی خاص و تشکیل تیم ویژه در مناطق زلزله‌زده اخبار آن را فورا در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

مداح در پایان افزود: البته برخی خبرگزاری‌ها و برخی پایگاه‌های خبری بودند که این خلأ را پر کردند.

انتهای پیام/2248/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول