اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌‌الاسلام حسینی در گفت‌وگو با فارس:

قطار مصوبات دولت تا قزوین راه زیادی در پیش دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس گفت: بسیاری از مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت به استان به ثمر نشسته اما آن بخشی که نیمه‌ کاره باقی مانده نیازمند توجه ویژه دولت است و راه زیادی را در پیش داریم.

قطار مصوبات دولت تا قزوین راه زیادی در پیش دارد

حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی که قرار بود مطالبی را در نطق امروز پیش از دستور خود در مجلس به نمایندگان خانه ملت ارائه کند به علت کمبود وقت در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در قزوین مطرح کرد که به شرح ذیل می‌باشد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک ابتدا با بیان اینکه از مردم شریف و غیرتمند قزوین، البرز و آبیک به خاطر اینکه به وی اعتماد کردند و او را به عنوان نماینده خودشان به مجلس شورای اسلامی فرستادند، تشکر کرده و افزود: به طور کلی تعامل اینجانب و دیگر نمایندگان استان قزوین با اعضای محترم دولت و شخص رئیس جمهور خوب بوده است و تا حد امکان در جهت برطرف کردن موانع پیش روی اجرای امور در این استان تلاش شده است که این قابل تقدیر است.

وی با اشاره به تعاملات مجلس و دولت در استان قزوین گفت: از آن جمله می‌توان به موافقت ریاست محترم جمهوری با شهرستان شدن بخش‌های غربی و شرقی الموت و محمدیه اشاره کرد، البته طی شدن مراحل اجرایی این کار در وزارت کشور و معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری نیازمند جدیت بیشتر مسئولان کشوری و استانی است.

حسینی خاطر نشان کرد: بسیاری از مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت به استان قزوین به ثمر ننشسته، بخشی نیمه‌ کاره باقی مانده است که بعضی از آن‌ها اهمیت حیاتی دارند، توقع بجای مردم استان از دولت این است که با سرعت و جدیت بیشتری منابع مالی و امکانات اجرایی این پروژه‌ها را فراهم آورند.

وی افزود: احداث سد الموت، که کارهای مطالعاتی‌اش به پایان رسیده ولی متوقف مانده، احداث سد بورمانک، احداث جاده کمربندی جنوب قزوین، ساخت متروی هشتگرد به قزوین، راه‌اندازی پروژه راه آهن قزوین، ساوه و قم، تصریح در پروژه چهار بانده کردن راه مواصلاتی آبیک به محمدیه، احداث جاده الموت به تنکابن، ارتقای اقبالیه به بخش و بخش‌های آق‌بابا، نظام‌آباد و زیاران به شهرستان مواردی از مطالبات مردم استان قزوین از مسئولان دولتی است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از وزیر مسکن، راه و شهرسازی به واسطه اقدامات مفیدشان در استان قزوین تشکر می‌کنم و از ایشان می‌خواهم دستور بدهند در تأمین زیرساخت‏‌های پروژه‌های مسکن مهر از جمله آب و برق و گاز تسریع شود.

وی با بیان اینکه استان قزوین با 470 هزار هکتار اراضی کشاورزی سالانه بیش از 2 میلیون و 200 هزار تن محصولات مختلف زراعی و باغی تولید می‏کند، خاطر نشان کرد: این امر می‌‏طلبد حمایت ویژه‌‏ای از سوی وزارت جهاد کشاورزی نسبت به این قشر زحمتکش و محروم صورت پذیرد.

حسینی با تأکید بر اینکه استان قزوین به عنوان یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌آید که بیش از 3 هزار واحد صنعتی را در خود جای داده است، شرایط بد اقتصادی کشور را تحمیل کننده فشار بسیاری بر دوش صنعتگران و تولید کنندگان دانست.

وی در همین زمینه گفت: مشکلات متعددی گریبان‌گیر صنعت در این استان است که کمبود نقدینگی، بدهی‌های سنگین واحدهای صنعتی به بانک‌ها، عدم پرداخت بدهی‌های شرکت‌های بزرگ دولتی به واحدهای تولیدی، واگذاری بعضی از کارخانجات بزرگ به افراد نالایق که خود به ورشکستگی کارخانجات دامن می‌زنند و نبود مدیریت در برخی دیگر از این قرارند که حمایت همه‌ جانبه وزارت صنعت، معدن و تجارت را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین یکی از مراکز بزرگ دانشگاهی در سطح کشور است که بیش از 50 واحد دانشگاهی دولتی، آزاد و غیر انتفاعی با بیش از 150 هزار دانشجو را در خود جا داده است، تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم برای پذیرایی از این تعداد دانشجو در استان قزوین ایجاد نشده و رفت و آمد و اسکان دانشجویان مشکلات زیادی را به بار آورده است.

حسینی عنوان کرد: توجه دادن مسئولان دولتی به مسایل و مشکلات حوزه‌های علمیه استان قزوین و بقیه نقاط کشور از تأکیدات من است و زیرساخت‌ها و سخت‌ افزارهای این بخش همان‌ طور که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، باید توسط دولت ایجاد شود. متأسفانه اعتبارات این بخش بسیار ناچیز و در حد یکی از دانشگاه‌ها باقی مانده است.

 

هوشیار نباشیم دشمن طرح‌های تفرقه‌افکنانه‌ خود را به ایران می‌آورد

گفتنی است نماینده مردم قزوین و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز در نطق پیش از دستورش در مجلس شورای اسلامی چنین گفت: اگر امروز هوشیار نباشیم، دشمن همان طرح‌های تفرقه‌افکنانه‌ای را که در سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان دنبال می‌کند به ایران می‌آورد.

حسینی اظهار داشت: ایام ‌الله دهه فجر موجب شد تا ما آن‌چه را که امام عزیز به عنوان خط مشی ما مشخص کرده‌اند، یادآوری کنیم.

وی ادامه داد: من از این تریبون می‌خواهم به سه مورد از مواردی که امام عزیز ما مشخص کرده‌اند، اشاره کنم. بنیانگذار جمهوری اسلامی می‌فرمایند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.» در جای دیگری فرموده‌اند: «افرادی بودند که من از آن‌ها تعریف و تمجید کردم اما ملاک حال فعلی افراد است و دیگر آنکه فرمودند: «هر وقت دشمن از شما تعریف کرد در خود شک کنید.»

حسینی اضافه کرد: آن‌هایی که خود را از پیروان امام (ره) می‌دانند، ببینند در کجای برنامه هستند.

وی همچنین گفت: در تراز فرمایشات امام، من سه مورد هم از خواسته‌های مقام معظم رهبری را که از ما درخواست دارند، مطرح می‌کنم. اینکه دشمن روی تفرقه سرمایه‌گذاری عظیمی کرده است. چه در جهان اسلام و چه در داخل ایران. بعضی‌ها دنبال تفرقه مذهبی هستند که متأسفانه امروز در جهان اسلام که همه باید قاطعانه در مقابل رژیم صهیونیستی بایستیم به جان هم افتاده‌اند. امروز در سوریه جز این است که آمریکا برنامه‌ریزی کرده و عربستان سعودی، قطری‌ها و بعضی کشورهای منطقه همگام با دشمن خط مقدم مقاومت را مورد هجوم قرار داده‌اند؟ در عراق، افغانستان، پاکستان و اگر امکانش را داشتند و ما هوشیار نباشیم در ایران هم همان تفرقه را ایجاد خواهند کرد.

این نماینده مردم قزوین و آبیک درباره خواسته دوم رهبر انقلاب هم گفت: در جامعه ما دنبال قوم‌گرایی هستند. پیغمبر اکرم (ص) فرمودند: لافرق بین‌العرب و ‌العجم و لافرق بین‌الاسود و الابیض الا بتقوی‌الله، در حالی که امروز بعضی‌ها دنبال ایجاد تفرقه در داخل نظام هستند، چرا از این وضعیتی که به وجود آمده بعضی‌ها دنبال این هستند که اگر از فردی ناراحت هستند، نظام را زیر سئوال ببرند، آن‌هایی که بحث انتخابات آزاد را مطرح می‌کنند، دنبال چه چیزی هستند؛ جز تفرقه و فتنه؟

حسینی خاطر نشان کرد: مسئله بعدی، مسائل فرهنگی است.

وی ابراز کرد: متأسفانه رئیس جمهور در نشستی با مجلس یک ساعت و نیم صحبت کردند و در ادامه 13 نماینده همگی درباره مسائل اقتصادی صحبت کردند. این‌ها بجا و با اهمیت هم هست. من هم قبول دارم که در این وضعیت اقتصادی باید همه به فکر فقرا، کارگران و قشر آسیب‌پذیر باشیم. مخصوصا دهک‌های اول تا چهارم که در شرایط بسیار بدی هستند، اما آیا فرهنگ غذای روح ما نیست؟ و مهم‌تر از غذا جسم نیست؟

این عضو کمیسیون فرهنگ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چرا ما در صنعت، گردشگری، کشاورزی و تمام مسایلی که به عنوان یک تشکیلات و سازمان و نهاد مطرح می‌شوند، پیوست فرهنگی نداشته باشیم؟

وی ادامه داد: امروز دشمن روی فرزندان ما سرمایه‌گذاری عظیم فرهنگی کرده است. چرا امروز شهرسازی ما و مسکن ما اسلامی و ملی نیست؟ هر صنعتی که وارد این مملکت می‌شود با فرهنگش وارد می‌شود. چرا ما فرهنگ بومی و اسلامی خود را پیوست‌دار نمی‌کنیم؟

حسینی در پایان با بیان اینکه فرصت به بیان مطالبی درباره حوزه انتخابیه‌اش نرسیده است، گفت: نکته سوم اقتصاد مقاومتی است که روحش در شعار امسال که تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، آمده است. در این اقتصاد تدابیر بجا با هم‌اندیشی بدون خود رأیی، هزینه‌ها را کم کردن، حمایت از تولید و بالا بردن تولید در نظر گرفته شده است. باید به فکر اقشار کم در آمد ، کارگران، کارمندان، معلمان و همه کسانی که جزو دهک‌های اول تا چهارم هستند، باشیم. بنابراین از همه نمایندگان تقاضا دارم که بدون لجبازی با یکدیگر بیاییم به فکر مردم و هزینه‌های سنگین خانوارها باشیم.

انتهای پیام/2667/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول