اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استانداری لرستان:

سد بختیاری در توسعه گردشگری لرستان تاثیرگذار است

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت: راه ارتباطی سد بختیاری در لرستان می‌تواند در توسعه گردشگری این استان تاثیرگذار باشد.

سد بختیاری در توسعه گردشگری لرستان تاثیرگذار است

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حمید خورشیدوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد با بیان اینکه در حال حاضر راه ارتباطی سد بختیاری در این استان در حال انجام است، گفت: سد بختیاری به عنوان یکی از طرح‌های مهر ماندگار لرستان به شمار می‌رود، قرار بود از طریق دزفول سد را به خوزستان متصل کنند، اما با تلاش‌های صورت گرفته راه دسترسی به این سد از لرستان تصویب شد.

وی با بیان اینکه سد بختیاری بلندترین سد دو قوسی بتنی جهان با ارتفاع 315 متر است، افزود: این سد بزرگترین مخزن مصنوعی ذخیره آب کشور پس از کرخه با حجمی معادل 4,8 میلیارد متر مکعب در تراز نرمال را دارا است.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت: چهار پیمانکار برای اجرای این طرح در استان لرستان تعیین شده است، اما با تلاش ویژه استاندار لرستان اکنون راه ارتباطی بزرگترین سد بتونی جهان در لرستان در حال اجرا است و در حال حاضر 20 کیلومتر از مسیر آزاد شده است.

وی اظهار داشت: سد بختیاری به رغم جهانی بودن، بلندترین سد جهان در بحث فعالیت‌های ویژه گردشگری، تفریحی و اتصال آن به آبشار شوی و در مسیر آن وجود امامزاده سیدعلی، کاروانسرای چمشک و گوشه شهنشاه است که می‌توان به عنوان نقطه تاریخی و تفریحی در استان محسوب شود.

خورشیدوند در ادامه به طرح‌های مهرماندگار در سطح لرستان اشاره کرد و گفت: این طرح یک فرصت مناسب برای استفاده استان‌ها از اعتبارات کشوری است و باید همه مسئولان لرستانی از این طرح نهایت استفاده را ببرند.

انتهای پیام/2304/ت30/ظ1004

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول