اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان:

بانک مرکزی در هدایت نقدینگی نظام بانکی موفق نبوده است

خبرگزاری فارس: رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان گفت: بانک مرکزی در هدایت نقدینگی در نظام بانکی موفق نبوده و در این راستا بانک‎ها نیز موفق عمل نکرده‎اند.

بانک مرکزی در هدایت نقدینگی نظام بانکی موفق نبوده است

رمضان بهرامی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان خواستار تغییر الگوی نظام بانکی در کشور شد و اظهار کرد: سرنوشت بانک‎های کشور باید به سرنوشت تولید گره بخورد.

وی تصریح کرد: در سالی که واحدهای تولیدی با مشکلات زیادی مواجه شده و سودآوری آنها به حداقل رسیده است نباید نظام بانکی سودآور خوبی باشد.

تأمین نقدینگی و طولانی شدن فرآیند تسهیلات عمده مشکلات صنایع گلستان

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان عمده مشکلات صنایع گلستان را در تأمین نقدینگی، بخشودگی جرایم، بازپرداخت تسهیلات ارزی، افزایش وثیقه‌های بانکی، نرخ مواد اولیه، مشکلات گشایش ال‌سی، طولانی شدن فرآیند تسهیلات از سوی بانک‌ها برشمرد.

بهرامی با تاکید بر اینکه بانک‎ها باید نسبت به بخش صنعت و تولید استان دلسوزانه‎تر عمل کنند، افزود: واحدهای تولیدی با بهره‎های دو رقمی بانکی توجیه اقتصادی ندارند و اگر جلوی این کار گرفته نشود وضعیت بغرنج‎تر خواهد شد.

وی بیان کرد: ماموریت نظام بانکی باید این باشد که سود نظام بانکی را در سود نظام تولیدی کشور ببیند.

نگاه‎های سلیقه‎ای، صنعت گلستان را دچار عقب‎ماندگی کرده است

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان با اشاره به اینکه سود نظام بانکی باید در سود نظام تولیدی کشور لحاظ شود یادآور شد: وظیفه بانک‎ها این است که نقدینگی مردم را جمع‎آوری و در راستای تولید، صنعت و کشاورزی کشور سرمایه گذاری کنند.

بهرامی اضافه کرد: واقعیت نشان می‎دهد نقدینگی مردم از طرف بانک‎ها جمع آوری و به سود بانک‎ها استفاده می‎شود که این اصلا شایسته نیست.

وی مانع‎تراشی برخی از بانک‎های استان را در بخش صنعت یک معضل جدی برشمرد و افزود: نگاه‎های سلیقه‎ای به صنعت از طرف برخی بانک‎ها سبب شده تا صنعت گلستان دچار عقب‎ماندگی شود.

تفکرات غلط مدیران بانک‎ها کارخانه های گلستان را به تعطیلی کشانده است

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان با ابراز نارضایتی از اینکه متاسفانه برخی از بانک‎ها از مسئولیت اصلی خود انحراف داشته‎اند، بیان کرد: تفکرات غلط مدیران برخی بانک‎های استان باعث ضربه‎زدن به صنایع شده و این امر بسیاری از کارخانه‎ها را به تعطیلی کشانده است.

بهرامی یادآور شد: در 10 ماه گذشته به بانک‎های استان طی نامه‎ای از سوی خانه صنعت و معدن خواسته شد تا عملکرد خود را در حوزه صنعت استان بیان کنند اما بیشتر بانک‎ها از جواب دادن به این نامه سر باز زدند.

وی از استاندار و مقامات مسئول گلستان خواستار نظارت بیشتری بر عملکرد برخی از بانک‎ها شد و تاکید کرد: اگر مسئولان و مدیران اجرایی استان و کشوری به صحنه نیایند و از این بخش حمایت نکنند، بدون شک تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران با بحران اقتصادی مواجه می‌شوند.

انتهای پیام/2307/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول