اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی:

برای اعزام مبلغ با کمبود اعتبار مواجهیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: با وجود درخواست دو هزار نفر برای اعزام در ایام دهه فجر و هفته وحدت به دلیل مشکل مالی و اعتباری نمی‌توانیم در این زمینه اقدام کنیم.

برای اعزام مبلغ با کمبود اعتبار مواجهیم

حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ارائه 2 هزار درخواست برای اعزام در هفته وحدت و دهه فجر اظهار کرد: با وجود درخواست‌های ارائه شده برای اعزام در این ایام، به دلیل کمبود منابع مالی نمی‌توانیم در این زمینه به اقدام اساسی بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: این آمادگی وجود دارد در صورت حل شدن مسئله اعتبار اعزام صورت گیرد ولی فعلا به دلیل مشکل مالی نمی‌توانیم اقدامی در این زمینه انجام دهیم.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد که در صورت حل شدن مشکلات بودجه‌ای و تأمین اعتبار در دهه فجر اعزام مبلغ به سراسر کشور صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت اعزام مبلغ در دهه فجر گفت: مبلغان در این ایام به معرفی دستاوردهای نظام، تبیین بحث ولایت فقیه به عنوان محوری‌ترین اصل نظام، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و افزایش مشارکت سیاسی می‌پردازند.

موسوی دعوت مردم به شناخت دقیق شاخصه‌های انتخاب رئیس جمهور متناسب با شاخصه‌های رهبری، هوشیاری مردم در حفظ وحدت و جلوگیری از فتنه‌ و تفرقه را از جمله نقاط مثبت در اعزام مبلغ در این ایام ذکر کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ جامعه از اصول پذیرفته شده و مهم است گفت: باید مسائل فرهنگی را در رأس برنامه‌ها قرار دهیم زیرا امروز فرهنگ جامعه به عنوان مسائل فکری، ارزشی، معنوی جامعه نسبت به مسائل اقتصادی، مادی، خوراک و پوشاک به مراتب مهم‌تر است.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تأکید کرد: لازم است در برنامه‌ریزی‌ها، تصمیم‌گیری‌ها، هدف‌گذاری‌ها، اولویت‌گذاری‌ها و اختصاص بودجه‌ها به عنوان یک اولویت به فرهنگ نگاه کنیم.

نظام و دولت نسبت به مسائل فرهنگی دغدغه دارند

وی عنوان داشت: با توجه به اینکه دشمن هجمه بی‌امان فرهنگی را به کشور دارد و شبانه‌روز فعالانه در این زمینه فعالیت می‌کند بنابراین نباید در عرصه فرهنگ کوتاه بیاییم.

موسوی یادآور شد: مجامع، مراکز فرهنگی، نهادهای فرهنگی و تبلیغی باید مورد حمایت ویژه قرار گیرند و به عنوان اولویت در نظر گرفته شوند. نظام و دولت نسبت به مسائل فرهنگی دغدغه دارند ولی مشکلات اقتصادی موجب شده مسئولان اولویت کارها را به صورت دیگری تعریف ‌کنند.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به مشکلات در عرصه اقتصاد خاطرنشان کرد: همه باید نظام و دولت را همراهی و همیاری کنیم.

انتهای پیام/78003/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول