اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر افغانستان در ایران:

حضور در آرامگاه بوعلی‌سینا مرا به وجد آورد

خبرگزاری فارس: سفیر افغانستان در ایران گفت: آرامگاه حکیم هزاره‌ها بسیار با ابهت و جذاب است و من با دیدن آثار و کتب این دانشمند مسلمان به وجد آمدم.

حضور در آرامگاه بوعلی‌سینا مرا به وجد آورد

نصیر احمدنور امروز در حاشیه بازدید از آرامگاه بوعلی سینا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از همدان با بیان اینکه شیخ‌الرئیس بوعلی سینا همواره در اذهان جهانیان ماندگار است، افزود: همدان با جاذبه‌های تاریخی خود موجب جذب گردشگران و مناطق و شهرستان‌هاست، که بازدید از آرامگاه بسیار مفید فایده بود.

وی با بیان اینکه بوعلی‌سینا در دنیا دانشمندی شناخته شده است، بیان داشت: هر کسی که کتابی مطالعه کرده باشد، بوعلی سینا را می‌شناسد، چه رسد به کسی که از افغانستان و ایران باشد.

سفیر افغانستان در ایران مرور زندگی تا مرگ بوعلی سینا پرداخت و یادآور شد: زادگاه پدر و اجداد بوعلی سینا بلخ است اما خودش در بخارا متولد شده است و در دوره سامانیان به هر جایی سر زده و در پایان عمرش به ایران و همدان سفر کرده است.

وی بیان داشت: بوعلی سینا از زمانی که می‌خواست از اصفهان به همدان بیاید، جان داد و در خانه دوست و شهر کهن و تاریخی همدان که یادآور فرهنگ و تمدن ایران زمین است، دفن شده است.

احمدنور که برای نخستین بار به همدان سفر کرده بود، افزود: این اولین سفر من به همدان است که امیدوارم آخرین سفر نباشد چرا که هرچند در گذشته معلوماتی از همدان داشتیم، اما با حضور در همدان تمام شنیده‌های ما از کهن‌شهر همدان عینیت پیدا کرد.

وی ششمین جشنواره زمستانی همدان را بسیار عالی عنوان کرد و گفت: در دومین روز جشنواره قرار داریم و تاکنون برخی از اماکن دیدنی همدان را مشاهده کرده‌ایم که بسیار جالب توجه بود.

سفیر افغانستان در جمهوری اسلامی ایران در پایان اضافه کرد: آرامگاه حکیم هزاره‌ها بسیار با ابهت و جذاب است و من با دیدن آثار و کتب این دانشمند مسلمان به وجد آمدم.

انتهای پیام/89003/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول