اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بوشهر:

اهل سنت دیدگاه وهابیون را قبول ندارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بوشهر گفت: گروه‌های افراطی و تندرو اسلامی خصوصا وهابیت یک خطر برای اسلام است که اکثر برادران اهل سنت دیدگاه وهابیون را قبول نمی‌کنند.

اهل سنت دیدگاه وهابیون را قبول ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام نماد شخصیت و عظمت مسلمانان است، اظهار داشت: ما مسلمانان وظیفه داریم این هویت را به جامعه جهانی بیشتر معرفی کنیم.

وی برپایی جشن‌های باشکوه برای معرفی بهتر از دین مبین اسلام را از جمله وظایف مهم مسلمانان دانست و تاکید کرد: برپایی جشن و سرور در شان و منزلت پیامبر اسلام یکی از مهم‌ترین تکالیف مسلمانان دانست و گفت: امروز جهانیان چشم به جهان اسلام دوخته‌اند که چگونه مسلمانان از مراسم‌ها بهره برداری می‌کنند که لازم است در این ایام اتحاد مسلمانان با برپایی جشن‌های با شکوه  بیشتر نمایان شود.

امام جمعه موقت بوشهر وحدت اسلامی را یک راهبرد و یک خط پررنگ در جامعه اسلامی ذکر کرد و افزود: در جامعه اسلامی خصوصا مذاهب شیعه و سنی روی این موضوع باید توجه ویژه شود که با کوتاهی در این مهم شگردهای دشمنان نمایان می‌شود.

دشتی، مستحکم شدن روابط کشورهای اسلامی موجب خنثی شدن شگردهای دشمنان علیه مسلمانان دانست و بیان کرد: گروه‌های افراطی و تندرو اسلامی خصوصا وهابیت یک خطر برای اسلام است که اکثر برادران اهل سنت دیدگاه وهابیون را قبول نمی‌کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر جدایی میان دین و سیاست یکی از حربه‌های دشمنان دانست و افزود: دین سیاسی و سیاست دینی موضوع مهم جهان است که حضرت امام(ره) وحدت و وابستگی بین دین و سیاست را در جهان آشکار کرد.

وی با بیان اینکه برخی اعتقاد دارند سیاست دینی  امری شخصی و ذائقه‌ای است، گفت: برای این افراد ابعاد سیاست دینی جا نیفتاده است.

امام جمعه موقت بوشهر تاکید کرد: اسلام هر مسئولیتی به کسی داد شرط دین گذاشته است و این نشان دهنده این است که دین و سیاست با هم ارتباط مستقیم دارد.

دشتی، سیاستمداران دین گریز و متدینین سیاست گریز را از گروه‌های خطرناک در جامعه اسلامی برشمرد و گفت: عجین بودن سیاست و دین یک مقوله مهم و توجه به آن یک اصل است و حفظ نظام اسلامی با توجه به این موضوع که دین ما عین سیاست ماست و سیاست ما عین دین ماست محقق می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در آستانه 12 بهمن آغاز دهه فجر هستیم بر برپایی جشن‌های با شکوه در خور انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: یاد ایثارگران انقلاب اسلامی در این ایام باید مد نظر باشد.

انتهای پیام/66006/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول