اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

دولت و مجلس دست از لجبازی بردارند/ باید گوش به فرمان رهبری باشیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: دولت و مجلس باید دست از لجبازی بردارند و گوش به فرمان رهبری باشند.

دولت و مجلس دست از لجبازی بردارند/ باید گوش به فرمان رهبری باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های امروز نماز جمعه جیرفت با تبریک فرارسیدن هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: وحدت فقط مختص این هفته نیست، بلکه یک ضرورت برای تمام ایام است.

وی افزود: وحدت در تمام هفته‌ها ضرورت جامعه و یک عنصر آرمانی و مقدس است و پیامبر خاتم منادی وحدت بود، یکی از برکات پیامبر (ص) در قرآن مسئله وحدت است.

وحدت در تمام مردم و مسئولان باید حول محور رهبری باشد

عسکری با بیان اینکه وحدت و برادری در تمام دستگاه‌های اجرایی کشور ضروری است، خاطرنشان کرد: وحدت در تمام مردم و مسئولان باید حول محور رهبری باشد.

وی وجود یک محور را لازمه وحدت و اتحاد خواند و بیان داشت: وحدتی که حول محور قرآن، اسلام و رهبری باشد یک وحدت مقدس و ارزشمند است.

وحدت بین مجلس و دولت ضروری است

امام جمعه جیرفت مقطع کنونی کشور را حساس بیان کرد و ابراز داشت: در مقطع کنونی که تورم و گرانی بر دوش مردم سنگینی می‌کند، وحدت بین مجلس و دولت ضروری است.

عسکری با اشاره به اینکه ما در یک جنگ اقتصادی از سوی دشمنان مواجه هستیم، اظهار کرد: هیچ کس رنج تورم بر دوش مردم را نمی‌تواند انکار کند.

خطیب جمعه جیرفت اصل مسئله هدفمندی یارانه‌ها را یک مسئله اجباری و قابل اجرا دانست و گفت: اگر قیمت‌ها واقعی نباشد بخشی از سرمایه مردم به جیب دیگران ریخته می‌شود.

وی قاچاق سوخت را یکی از مشکلات مهم کشور بیان کرد و اظهار داشت: قیمت سوخت در کشورهای منطقه بیشتر از کشور ما است و به همین دلیل سوخت قاچاق می‌شود.

امام جمعه جیرفت با اشاره به اینکه زمان و شرایط هدفمندی یارانه‌ها را نیز باید در نظر گرفت، تصریح کرد: ما از سویی با یک تهاجم اقتصادی دشمن مواجه هستیم و از داخل کشور هم آقایان دنبال اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه هستند.

دولت و مجلس دست از لجبازی بردارند

وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید دست از لجبازی بردارند، گفت: فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باید زمانی اجرا شود که باری بر دوش مردم نباشد.

دانستن تحریم‌ها به عنوان تنها عامل گرانی‌ها چراغ سبز به دشمن است

عسکری با تشریح عوامل گرانی‌های اخیر در کشور بیان داشت: تحریم اقتصادی تنها دلیل این گرانی‌ها نیست و ما با گفتن این حرف در واقع به دشمنان چراغ سبز نشان داده‌ایم و عامل بخشی از گرانی‌ها دولت و مسئولان اقتصادی کشور است.

دولت نباید لجبازی کند

عسکری با بیان اینکه دولت نباید لجبازی کند و بگوید می‌خواهیم فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرایی کنیم، گفت: بخشی دیگر از گرانی‌ها نیز توسط مفسدان اقتصادی رقم می‌خورد.

خطیب جمعه جیرفت با اشاره به اینکه تاریخ همیشه نشان داده است دو نرخی بودن ارز یکی از عوامل سوءاستفاده در بازار است، خاطرنشان کرد: ارز باید تک نرخی شود زیرا بعضی‌ها جنس با ارز مرجع می‌خرند و با ارز آزاد جنس خود را می‌فروشند.

مسئولان باید گرانی را کنترل کنند

عسکری با تاکید بر اینکه کسانی که به گرانی‌ها دامن بزنند به مردم خدمت نکرده‌اند، بیان کرد: مسئولان باید گرانی را کنترل کنند.

با وحدت مردم، دولت، مجلس و بازار باید از این معبر سخت اقتصادی عبور کنیم

وی با بیان اینکه با وحدت مردم، دولت، مجلس و بازار باید از این معبر سخت اقتصادی عبور کنیم، گفت: دشمنان بدانند ما مردمی هستیم، سخت‌ترین مشکلات را پشت سر می‌گذاریم و به دست دشمنان فرصت نمی‌دهیم.

مسئولان و مردم باید متحد و همدل باشند

عسکری با یادآوری جنگ تحمیلی هشت ساله و ناکام ماندن دشمنان خاطرنشان کرد: مردم بدانند این هم یک جبهه دیگری است و مسئولان و مردم باید متحد و همدل باشند.

رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات هشدارهای لازم را دادند

خطیب جمعه جیرفت با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات ریاست جمهوری و نقشه‌های دشمنان بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات هشدارهای لازم را دادند و به عنوان یک دیده‌بان بصیر دستورات لازم را صادر کردند.

فتنه‌گران همیشه با ظاهری مقبول اما باطنی آلوده به میدان می‌آیند

عسکری با بیان اینکه فتنه‌گران همیشه با ظاهری مقبول اما باطنی آلوده به میدان می‌آیند، اظهار داشت: آن‌ها زمانی مسئله انتخابات آزاد را مطرح می‌کنند یعنی می‌گویند انتخابات تاکنون آزاد نبوده است.

مطرح کنندگان «انتخابات آزاد» می‌خواهند به دست دشمنان ایران حربه بدهند

وی با اشاره به اینکه مطرح کردن انتخابات آزاد ظاهر زیبایی دارد، تصریح کرد: اراده و منظور آن‌ها از گفتن این حرف حق یک نیت باطل است و می‌خواهند به دست دشمنان ملت حربه بدهند، این آدم‌ها با چهره‌ای زیبا می‌آیند اما باید انگیزه‌های آنان را بشناسیم.

دولت و مجلس باید گوش به فرمان رهبری باشند

 عسکری با بیان اینکه دولت و مجلس باید گوش به فرمان رهبری باشند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به عنوان یک دیده‌بان بصیر و حکیم بر برج بلند دیده‌بانی قرار دارد و باید مطالب ایشان را به گوش جان بسپاریم.

فرانسه به قصد تصرف منابع نفتی و طلا به مالی لشکرکشی کرده است

امام جمعه جیرفت با محکوم کردن لشکرکشی فرانسه به کشور محروم مالی تصریح کرد: فرانسه به قصد تصرف منابع نفتی،گازی و طلا لشکرکشی کرده است.

وی با اشاره به دفاع رئیس سازمان ملل از این لشکرکشی خاطرنشان کرد: سازمان ملل در بین بیشتر ملت‌های مسلمان پرونده سیاه و تاریکی دارد.

انتهای پیام/80003/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول