اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت داوران جشنواره ملی صنایع دستی قرآنی:

هنرمندان صنایع دستی 258 رشته جدید به بازار هنر عرضه کردند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت داوران دومین جشنواره ملی صنایع دستی با مضامین قرآنی گفت: هم‌اکنون 258 رشته صنایع دستی ظهور یافته که هنرمندان در خلق آثار، فراتر از زمان و مکان پیش رفته و هرگز در خلق هنر خود نام و هویتی به کار نبرده‌اند.

هنرمندان صنایع دستی 258 رشته جدید به بازار هنر عرضه کردند

حسین یاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: تمام هنرهای سنتی و دستی ما ایرانیان مستقیم و غیرمستقیم از مضامین قرآنی و روایات و آیات سرچشمه گرفته و هنرمندان در هنر خود از تعالیم دینی الهام گرفته‌اند و آنچه از آثار خالق یکتا دیده‌اند در آثار کاشی‌کاری و معرق‌کاری خود به کار برده‌اند.

عضو فرهنگستان هنر ایران بیان کرد: هم‌اکنون 258 رشته صنایع دستی ظهور یافته است که هنرمندان در خلق آثار، فراتر از زمان و مکان پیش رفته و هرگز در خلق هنر خود نام و هویتی به کار نبرده‌اند.

یاوری همچنین از جوانان هنرمند شرکت‌کننده در این جشنواره تقدیر کرد و بیان داشت: خوشبختانه جوانان بیش از همه به هنرهای سنتی علاقه نشان می‌دهند و در هنرهای قرآنی آثار فاخری به یادگار گذاشتند.

وی یادآور شد: کاشی‌کاری مساجد، تکایا و حتی عتبات عالیات همه از هنرهای قرآنی الهام گرفته و حتی کشورهای اسلامی هم از هنرهای زیبای هنرمندان ما بهره گرفته‌اند و این نشان از غنای فرهنگ و هنر ملی، مذهبی ما ایرانیان است و هنرهایی با مضامین و تعالیم دینی جایگاه وی‍ژه‌ای در کشور دارد.

به گزارش فارس، در این نمایشگاه 725 اثر به نمایش گذاشته شد و بیشترین آثار از شهرهای تهران با 47 اثر، اصفهان با 46 اثر و اراک با 29 به این جشنواره رسیده است.

هنرمندان یزدی نیز در این جشنواره 10 اثر شرکت داده‌اند که از برترین آنها عصر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره تجلیل می‌شود.

نمایشگاه این جشنواره به مدت یک ماه در گنجینه فرهنگ و هنر یزد دایر خواهد بود.

انتهای پیام/2464/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول