اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تصمیم اتحادیه آفریقا برای افزایش تعداد نیروهای بین‌المللی در مالی

خبرگزاری فارس: شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا تصمیم گرفت تعداد نظامیان تشکیل‌دهنده نیروی آفریقایی مستقر در مالی را افزایش دهد.

تصمیم اتحادیه آفریقا برای افزایش تعداد نیروهای بین‌المللی در مالی

به گزارش فارس، خبرگزاری فرانسه گزارش داد، شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا در پایان نشست خود در آدیس آبابا در بیانیه‌ای اعلام کرد: از اتحادیه آفریقا، جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و دیگر هم پیمانان خود می‌خواهیم با همکاری یکدیگر تعداد نظامیان تشکیل دهنده نیروی بین‌المللی حمایت از مالی را افزایش دهند.

این شورا همچنین از کشورهای عضو اتحادیه آفریقا که می‌خواهند به مالی نیرو اعزام کنند خواست ظرف یک هفته، کمیسیون اتحادیه آفریقا و جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا را از تصمیم خود مبنی بر شمار نیروهای اعزامی به مالی آگاه کنند تا در روند تلاش‌ها برای تقویت این نیروی بین‌المللی تسریع شود.

رامتان لامامرا کمیسیر صلح و امنیت اتحادیه آفریقا بدون اشاره به پیش بینی‌ها در مورد افزایش تعداد نظامیان تشکیل دهنده نیروی بین‌المللی مامور حمایت از مالی، گفت: در مورد تعداد نیروهای بین‌المللی در مالی، فرماندهان ستاد مشترک ارتش کشورهای غرب آفریقا  تصمیم گیری خواهند کرد.

وی افزود: اما آنچه مسلم است، بر تعداد این نیروها قطعا افزوده خواهد شد.

شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا همچنین در بیانیه خود از شورای امنیت سازمان ملل خواست هر چه زودتر اجازه آغاز عملیات نیروی بین‌المللی مامور حمایت از مالی را صادر کند.

لامامرا تاکید کرد: سازمان ملل باید برای تامین نیازهای فوری نیروی بین‌المللی از جمله کمک‌های لجستیکی، تامین مواد غذایی، دارو و بیمارستان‌های صحرایی، اقدامات فوری و خارج از نوبت ترتیب دهد.

جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا نخستین بار طرح ایجاد نیروی بین‌المللی حمایت از مالی را برای مقابله با گروه‌های مسلح اشغالگر در شمال این کشور پیشنهاد داد.

سازمان ملل متحد نیز با تصویب قطعنامه 2085 در ماه دسامبر گذشته، مجوز استقرار نیروی بین‌المللی در مالی را صادر کرد.

جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکواز) در ابتدا اعلام کرد که حدود چهار هزار نظامی به این نیرو اعزام کند که کمتر از هزار تن از این نظامیان هم اکنون در مالی هستند.

چاد که عضو جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا نیست هم برای حمایت از ارتش مالی، اعزام 2 هزار نظامی به مالی را آغاز کرده است که این نیروها هم اکنون در نیجر هستند و خود را برای حضور در مالی آماده می‌کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول