اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آبفای گیلان:

13 پروژه آبفای گیلان در دهه فجر افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان از افتتاح 13 پروژه این شرکت در ایام مبارک دهه فجر خبر داد.

13 پروژه آبفای گیلان در دهه فجر افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید روشن‌روان، عصر امروز در جلسه آبفای گیلان با اشاره به فرا رسیدن دهه مبارک فجر و افتتاح پروژه‌های این شرکت اظهار کرد: همزمان با ایام مبارک دهه فجر 13 پروژه آبفای گیلان در سطح استان با حضور مسئولان استانی و مدیران شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اعتبارات هزینه شده برای اجرای این پروژه‌ها را در مجموع 381 هزار و 88 میلیون ریال برای اجرای 13 پروژه استان عنوان کرد و یادآور شد: این مبلغ از محل اعتبارات ملی، استانی و داخلی تأمین اعتبار شده است.

مدیر عامل شرکت آبفای گیلان نصب 234 رشته انشعاب فاضلاب مسکن مهر رشت و 9 دستگاه مجموعه تصفیه فاضلاب مسکن مهر را از پروژه‌های افتتاحی در راستای بهره‌مندی از عملکرد دولت خدمتگزار در دهه فجر برشمرد.

وی، اصلاح و توسعه شبکه آب شهر رشت و پنج شهر تابعه و بازسازی تأسیسات شبکه فاضلاب این شهر را نیز از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر ذکر کرد.

روشن‌روان بهره‌برداری از تصفیه خانه فاضلاب لاهیجان و مخزن شش هزار متر مکعبی بی‌بی یانلو آستارا را از پروژه‌های مهم آبفای گیلان دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به قدمت 30 ساله ساختمان ستاد شرکت آبفای گیلان و آسیب‌پذیری آن در برابر زلزله در مطالعات انجام شده توسط مهندسان مشاور، اجرای طرح مقاوم سازی ستاد بسیار حائز اهمیت بوده که از محل اعتبارات ملی هزینه آن تأمین و آماده بهره‌برداری شده است.

وی، بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ میدان دیلمان و واگذاری انشعاب آب به 192 واحد مسکونی بندرانزلی در راستای تأمین آب شرب شهروندان را از دیگر دستاوردهای مهم پروژه‌های افتتاحی ایام مبارک دهه فجر برشمرد.

این مسئول راه‌اندازی نرم‌افزار جامع مشترکان و واگذاری خدمات مشترکان شرکت آبفای گیلان به پیشخوان دولت را از دیگر اقدام‌های این شرکت در سال جاری برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان در سطح استان دانست.

وی همچنین در ادامه از اخذ مجوز ماده 215 و کددار شدن پروژه احداث سیستم فاضلاب با روش‌های مدرن در رضوانشهر خبر داد.

روشن‌روان با بیان اینکه طرح فاضلاب شهر رضوانشهر در مرحله مطالعات قرار دارد، اذعان کرد: سه کیلومتر شبکه سنتی فاضلاب در این شهر موجود بوده و شبکه مدرن فاضلاب توسط شرکت آب و فاضلاب گیلان در این شهر اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در دور سوم سفر هیئت دولت به گیلان توانستیم مصوبه‌ای دریافت کنیم که در چهار شهرستان از جمله رضوانشهر مطالعات فاز صفر، فاز شناخت و فاز یک که مطالعات اولیه فاضلاب این شهر را در بر می‌گیرد؛ انجام دهیم. 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان درباره اتمام پروژه مذکور خاطر نشان کرد: پس از انجام مطالعات پروژه‌هایی مانند طرح اجرای سیستم فاضلاب رضوانشهر که نیاز به اعتبارات زیادی دارند باید در کمیته ماده 215 که در تهران مستقر است مطرح و مجوز لازم را اخذ کنند و پس از آن کد اجرایی شامل اجرای خطوط لوله‌رانی، خطوط اصلی و فرعی، احداث تصفیه خانه فاضلاب و نصب انشعابات صادر می‌شود که امیدواریم در بازه زمانی مشخص پروژه را به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای سیستم فاضلاب در رضوانشهر نیازمند وقت و هزینه است، بیان کرد: تا زمان اجرا و بهره‌برداری از این سیستم مانند گذشته شهرداری و آبفا به صورت همزمان از شبکه سنتی موجود در جمع‌آوری و دفع فاضلاب و به عنوان شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی استفاده می‌کنند.

روشن روان، کمبود اعتبارات استانی و شهرستانی را پاسخگوی اجرای چنین پروژه عظیمی ندانست و اذعان کرد: این امر مستلزم همکاری فرمانداری و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی بوده و اخذ مجوز ماده 215 از تهران آغاز این همکاری است.

ا‌نتهای پیام/2300/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول