اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر امور اهل سنت استان‌های خراسان:

تدبیر امام خمینی سبب وحدت جهان اسلام شد

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر امور اهل سنت استان‌های خراسان گفت: تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران سبب اتحاد جهان اسلام شد.

تدبیر امام خمینی سبب وحدت جهان اسلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حجت‌الاسلام یوسف رضایی عصر امروز در همایش رسول مهر، وحدت در سایه‌سار بصیرت و بیداری اسلامی در سالن اجتماعات اردوگاه مازندران در مشهد، اظهار کرد: امروز وحدت سیاسی جهان اسلام با تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حال گسترش و به ثمر نشستن است.

وی افزود: باید با ایجاد بسترسازی برای تحقق وحدت بیش از پیش تلاش کنیم؛ همچنین فعال شدن نخبگان دینی و سیاسی به عنوان مجریان وحدت و بکارگیری ابزارهای لازم برای حرکت در مسیر اتحاد سیاسی مسلمانان تا تشکیل حکومت اسلامی در جهان اسلام پیش برویم.

رضایی ادامه داد: در تحقق این آرمان علما، روحانیان، روشنفکران، پیشگامان دینی، ملی و مذهبی باید در انجام وظایف مهم خود از همه امکانات و منابع موجود برای رشد سطح فکری مردم و تحکیم روابط اجتماعی میان ملت‌ها بهره گیرند.

مسئول دفتر امور اهل سنت استان های خراسان تصریح کرد: امروز این امر در بخشی از جهان اسلام به عنوان بیداری اسلامی محقق شده است و یا در حال تحقق است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ضرورت دارد از امکانات فراوانی که در جهان اسلام اعم از فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی وجود دارد در مراسم نماز جمعه و جماعات که با حضور میلیونی مسلمانان برگزار می‌شود در سطح ملی و بین‌الملل برای اتحاد امت اسلام استفاده کنیم.

رضایی یادآور شد: این اجتماعات در اندیشه‌سازی بسیار موثر است؛ این موضوع برای رهبر انقلاب و امام راحل واضح بوده است به همین منظور رهبر معظم انقلاب در نقش موثر مردم در عرصه های گوناگون مانند دهه فجر، روز قدس، هفته دفاع مقدس تاکید ویژه‌ای دارند.

همایش باشکوه "رسول مهر، وحدت در سایه سار بصیرت و بیداری اسلامی "بمناسبت هفته وحدت و ولادت پیامبر اسلام(ص) با حضور استاندار و فرماندار خراسان رضوی، مولوی نظیر احمد سلامی عضو مجلس خبرگان رهبری، ائمه جمعه و جماعات ،علما، روحانیان، اندیشمندان، مدیران، مدرسان، مسئولان سیاسی اجرایی استان های خراسان  امروز در اردوگاه مازندران برگزار شد.

انتهای پیام/70025/ت20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول