اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلوع فجر/ 51

ادای احترام اعضای مجمع جهانی تقریب مذاهب به آرمان‌های امام راحل

خبرگزاری فارس: اعضای مجمع جهانی تقریب مذاهب با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.

ادای احترام اعضای مجمع جهانی تقریب مذاهب به آرمان‌های امام راحل

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، شرکت‌کنندگان در بیست ‌و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی و جمعی از اعضای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شنبه شب و در آستانه سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) و با نثار تاج گل و قرائت فاتحه به آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام شامخ امام راحل ادای احترام کردند.

در این آیین جمعی از اندیشمندان کشورهای اسلامی، علمای شیعه و سنی و شخصیت‌‌های برجسته علمی و فرهنگی کشورمان حضور داشتند.

این گزارش حاکی است، بیست و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی فردا هشتم بهمن با حضور میهمانانی از 102 کشور جهان در تهران و با سخنرانی محمود احمدی‌نژاد برگزار می‌شود.

کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی هشتم و نهم بهمن‌ماه با حضور جمعی از اندیشمندان داخلی و خارجی عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار می‌شود.

بیست و ششمین دوره کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با موضوع «پیامبر اعظم (ص) نماد هویت اسلامی» با حضور شخصیت‌ها و اندیشمندان بیش از 100 کشور اسلامی و غیر اسلامی از صبح امروز در تهران آغاز می‌شود.

همزمان با هفته وحدت مسلمین و جشن‌های میلاد نبی مکرم اسلام (ص)، نزدیک به هزار اندیشمند و متفکر از ایران و 300 شخصیت برجسته علمی، سیاسی و فرهنگی جهان اسلام از جمله اندیشمندانی از جامعةالازهر، مفتی اعظم سودان، تونس و سوریه، متفکران برجسته از پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورها به منظور شرکت در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران گردهم می‌آیند.

قرار است اعضای کنفرانس وحدت اسلامی در سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) ـ  17 ربیع‌الاول/29 ژانویه ـ با حضرت مقام معظم رهبری دیدار کنند.

در کنفرانس امسال موضوع جرم دانستن هتاکی به فرق اسلامی و مقدسات مسلمانان مطرح می‌شود و مسایل سوریه نیز با حضور اندیشمندان و متفکران به بحث گذاشته خواهد شد. تشکیل اتحادیه علمای مقاومت تقریب، اتحادیه بانوان مسلمان و اتحادیه بازرگانان جهان اسلام نیز از جمله موضوعات مهمی است که در کنار سخنرانی‌ها و دیدارهای کنفرانس وحدت اسلامی در تهران، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. رونمایی از پرچم «امت واحده اسلامی» نیز از برنامه‌های هفته وحدت است که سمبل آن یک گل محمدی است که نام مبارک حضرت رسول (ص) در خود این گل طراحی شده است.

کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای جهان اسلام برای ایجاد وحدت و همدلی امت‌ها به شمار می‌رود که در مدت 25 سال گذشته توانسته با گردهم آوردن اندیشمندان کشورهای مختلف گام‌های مثبتی بردارد.

انتهای پیام/2462/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول