اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد یزد خبر داد

حضور پرشور جوانان در جشنواره صنایع دستی قرآنی / صدور مجوز 15 موسسه قرآنی در یزد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به ارائه آثار فاخر و ارزشمند در دومین جشنواره صنایع دستی قرآنی گفت: عمده شرکت‌کنندگان در این جشنواره جوانان هستند و این نشان می‌دهد زحمات این حوزه بی‌ثمر نبوده است.

حضور پرشور جوانان در جشنواره صنایع دستی قرآنی / صدور مجوز 15 موسسه قرآنی در یزد

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، بهرام عبدالحسینی در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی صنایع دستی با مضامین قرآنی به میزبانی استان یزد اظهار داشت: جوانان نسل انقلاب زحمات زیادی را برای شرکت در این جشنواره و نمایشگاه کشیدند و اکثر شرکت کنندگان ما زیر 30 سال سن دارند.

وی یکی از رویدادهای بزرگ هنری کشور را برگزاری جشنواره ملی صنایع دستی قرآنی دانست و گفت: لازم است حمایت‌های مادی و معنوی بیشتری از قبل نسبت به صنایع دستی داشته باشیم.

عبدالحسینی ادامه داد: از زمانی که فراخوان جشنواره را به صورت کشوری اعلام کردیم، بیش از هزار و 25 اثر به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد 254 اثر برگزیده به نمایشگاه راه یافت.

وی با تاکید بر توسعه فرهنگ قرآنی و آثار اجرای آن افزود: کارهای بکر زیادی در این زمینه قابل انجام است که تنها به توجه و حمایت نیاز دارد.

این مقام مسئول در ادامه از صدور مجوز 15 موسسه فرهنگی قرآنی همزمان با برپایی نمایشگاه صنایع دستی قرآنی در یزد خبر داد و اضافه کرد: این موسسات می‌توانند از هم‌اکنون کار خود را آغاز کنند.

وی با اشاره به اهمیت توسعه و ترویج فعالیت‌‌های قرآنی توسط مراکز و موسسات فعال قرآنی در استان یزد، تصریح کرد: این آمادگی را داریم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به صدور مجوز موسسات اقدام کنیم.

مدیرکل ارشاد یزد اظهار داشت: در حال حاضر تا رسیدن به سرانه تعیین شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد فاصله زیادی داریم و برای جبران آن باید 50 تا 60 موسسه قرآنی دیگر در استان راه‌اندازی شود.

وی میزان سرانه تعیین شده را برای هر 10 هزار نفر را یک موسسه دانست و بیان داشت: درخواست ما از روحانیون و فرهیختگان و قرآنیان استان این است که نسبت به درخواست مجوز فعالیت اقدام کنند.

عبدالحسینی با بیان اینکه در شهرستان‌های استان نیز تنها یک موسسه قرآنی فعال است، افزود: مدیران ارشاد شهرستان‌ها منتظر نباشند تا دیگران برای صدور مجوز درخواست داشته باشند بلکه نسبت به جذب فرهیختگان اقدام کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان دولت دهم باید تعداد این موسسات را به 115 موسسه افزایش دهیم.

در این مراسم از برگزیدگان دومین جشنواره صنایع دستی با مضامین قرآنی تجلیل شد و به 12 هنرمند نیز نشان عالی هنری اعطا شد که دو تن از این هنرمندان مربوط به استان یزد بودند.

استاد رمضان رضایی و استاد غضنفر ملک ثابت، دو هنرمند یزدی هستند که در این مراسم از دست معاون وزیر نشان هنری خود را دریافت کردند.

انتهای پیام/90004/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول