اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان:

400 گونه گیاه دارویی در گلستان وجود دارد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان از وجود 400 گونه گیاهی در استان خبر داد.

400 گونه گیاه دارویی در گلستان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباسعلی نوری‎نیا صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: کشت زعفران، کشت گلخانه‎ای آلوئه‎ورا، تشکیل مرکز رشد کشاورزی، منابع طبیعی و تدوین طرح ملی سرخدار از طرح‎های پیشنهادی کارگروه گیاهان دارویی استان است.

وی فعالیت شرکت‎های دانش بنیان را در سرعت بخشی طرح‎های مذکور مهم خواند و تصریح کرد: باید از ظرفیت‎ها و توانمندی‎های استان به خوبی استفاده شود.

پروژه جامع توسعه کشت زعفران در گلستان تدوین می‎شود

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با بیان اینکه طرح ملی سرخدار یکی از آثار ملی است، بیان داشت: بانک ریزازدیادی گیاهان دارویی از سوی سازمان پژوهش‎های علمی و صنعتی کشور تشکیل شده است.

نوری‎نیا نظارت بر فعالیت مراکز عطاری و گیاهان دارویی استان را یک ضرورت مهم خواند و گفت: راه‎اندازی دانشکده داروسازی و طب سنتی، کشت گونه‎های اولویت‎دار در مناطق پایلوت و تدوین پروژه جامع توسعه کشت زعفران در گلستان از جمله برنامه کمیته گیاهان دارویی است.

وی در خصوص اهداف کمیته راهبردی گیاهان دارویی ادامه داد: جلوگیری از موازی‎کاری، معرفی گیاهان اولویت‎دار برای اجرای پروژه‎های تولیدی در استان، ظرفیت صنعتی شدن گیاهان دارویی، داروسازی، بسته‎بندی، تولید دم‌نوش، تبلیغ برای سرمایه‎گذاران از جمله اهداف کمیته راهبردی است.

کمبود سایت کمیته راهبردی گیاهان دارویی در گلستان احساس می‎شود

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان؛ تصمیم‎گیری و برنامه‎ریزی برای بازاریابی و بازاررسانی محصولات گیاهان دارویی را یکی از پیشنهادات کمیته راهبردی استان عنوان کرد و متذکر شد: فعال‎سازی بخش صنعت برای جذب سرمایه‎گذار و استفاده از ظرفیت‎های موجود در فرآوری تولیدات گیاهان دارویی از جمله انتظارات این کمیته است.

نوری‎نیا با بیان اینکه کمبود سایت کمیته راهبردی گیاهان دارویی در گلستان احساس می‎شود، اذعان داشت: امیدواریم هر چه زودتر با تامین اعتبار نسبت به راه‎اندازی این سایت اقدام شود.

وی ساماندهی عطاری‎ها، راه‎اندازی دانشکده طب سنتی و برگزاری همایش ملی گیاهان دارویی را از دیگر انتظارات کمیته راهبردی گیاهان دارویی گلستان برشمرد.

انتهای پیام/2307/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول