اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی بوشهری:

علمیت حوزه‌های علمیه باید ارتقا پیدا کند/ اهتمام طلاب به اخلاق‌مداری و زمان‌شناسی

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه گفت: علمیت حوزه‌های علمیه باید بیش از پیش ارتقا پیدا کند و اساتید حوزه‌های علمیه در این زمینه وظیفه دارند که سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهند.

علمیت حوزه‌های علمیه باید ارتقا پیدا کند/ اهتمام طلاب به اخلاق‌مداری و زمان‌شناسی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار طلاب حوزه‌های علمیه استان آذربایجان غربی در سخنانی با تبریک فرارسیدن میلاد نبی مکرم اسلام با اشاره به اینکه خداوند متعال، رسول گرامی اسلام و ائمه اطهار بر کار ما نظارت دارند، اظهار کرد: طلاب با دیگر افراد تفاوت زیادی دارند و دارای ویژگی‌هایی هستند که این ویژگی‌ها در دیگر افراد وجود ندارد، بنابراین حساب طلبه‌ها با دیگران تفاوت دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: طلابی که با کتاب و سنت در عرصه دفاع از دین وارد می‌شوند در مسیر خود باید پایدار و استوار باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه نباید طلاب از درس و بحث فاصله گرفته و اهل دنیا شوند، افزود: اگر چنین اتفاقی بیافتد آنها خسر الدنیا و الاخره هستند.

وی با تاکید بر اینکه عمر یک سرمایه مهم برای انسان‌ها است، گفت: در شرایطی که فرصت تحصیل علوم دینی مهیا شده است باید به بهترین شکل از این فرصت بهره‌برداری کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری طلاب را به حرکت در مسیر کمال و پیشرفت دعوت کرد و یادآور شد: طلاب نباید فقط به بحث و درس طلبگی اکتفا کنند، بلکه آن‌ها علاوه بر دروس حوزوی باید به اخلاق، تفسیر قرآن و روایات نیز اهتمام داشته باشند.

وی تاکید کرد: علمیت حوزه‌های علمیه باید بیش از پیش ارتقا پیدا کند و اساتید حوزه‌های علمیه در این زمینه وظیفه دارند که سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه تقویت روح پرسشگری در طلاب ضروری است، ادامه داد: طلاب علوم دینی و کسانی که مفتخر به پوشیدن لباس سربازی امام عصر شده‌اند باید با شرایط روز آشنا شوند، این انقلاب به نام روحانیت به پیروزی رسیده است و طلاب باید در همه عرصه‌ها پیشگام باشند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه از طلاب علمیت، اخلاق‌مداری و زمان‌شناسی می‌خواهد گفت: باید طلاب علاوه بر توکل به خدا، خلوص نیت، به مطالعه و احترام به اساتید توجه داشته باشند و هیچ گاه از درس و بحث غافل نشوند.

انتهای پیام/2258/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول