اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلوع فجر / 59

نسل چهارمی‌ها با روایت تصویری ورود امام (ره) به استقبال جشن انقلاب می‌روند

خبرگزاری فارس: مراکز فرهنگی ـ هنری منطقه 20 با روایت تصویری نسل چهارم از ورود امام راحل به استقبال جشن انقلاب می‌روند.

نسل چهارمی‌ها با روایت تصویری ورود امام (ره) به استقبال جشن انقلاب می‌روند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همزمان با فرارسیدن بهار انقلاب، مراکز مدیریت فرهنگی ـ هنری منطقه 20 به استقبال جشن انقلاب می‌روند.

رئیس فرهنگسرای ولاء در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با ویژه‌ برنامه‌های مراکز فرهنگی شهرری در ایام دهه فجر با تبریک سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: برنامه‌های متنوع فجر انقلاب در قالب‌های متنوعی از جمله مسابقه نقاشی در رده‌های سنی مختلف، اجراهای نمایشی، نمایشگاه عکس، مسابقات کتابخوانی، نمایشگاه کتاب، تجلیل از سربازان جبهه انقلاب، و تجدید میثاق با بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی به اجرا در می‌آید.

 

مسابقه نقاشی «... و امام آمد»

سید رضا موسوی از برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع ورود حضرت امام (ره) به میهن و ایام دهه فجر، در سطح منطقه خبر داد و افزود: مسابقه نقاشی « ... و امام آمد» بیشتر با هدف آشنایی نسل چهارم انقلاب با حال و هوای بهمن 1357 و آرمان‌ها و بسترهای شکل‌گیری انقلاب شکوه‌مند اسلامی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان این مسابقه، باید روایات نسل اول انقلاب را از هنگامه پرشور بهمن 1357، خاطرات حضور مردم، تظاهرات مردمی، شهدای انقلاب، پیام‌های رهبر کبیر جمهوری اسلامی و ... به تصویر بکشند.

موسوی افزود: این مسابقه پس از فراخوان و اطلاع‌رسانی مناسب، در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال در خانه فرهنگ دولت آباد اجرا شده و پس از نمایش و داوری آثار، در هر مقطع به سه نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود. همچنین در کنار نمایشگاه نقاشی «... و امام آمد»، نمایشگاه عکس و روزشمار انقلاب نیز از تاریخ 12 تا 30 بهمن‌ماه در خانه فرهنگ دولت‌آباد میزبان علاقه‌مندان است.

موسوی همچنین از برپایی مسابقه نقاشی «شکوه حماسه به روایت کودکان» به همت کتابخانه 13 آبان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مسابقه از کودکان پنج تا 10 ساله دعوت می‌شود تا وقایع دهه فجر را مطابق با برداشت‌های خود و یا با بهره‌گیری از منابع غنی بخش کودک و نوجوان کتابخانه، به روش دلخواه به تصویر بکشند. در نهایت آثار جمع‌آوری شده از مخاطبان به نمایش در آمده و به شرکت کنندگان به رسم یادبود جوایزی اهدا خواهد شد.

نقاشی با عنوان «رنگین کمان آزادی»

رئیس مراکز فرهنگی ـ هنری منطقه 20 تأکید کرد: مسابقه نقاشی رنگین کمان آزادی از دیگر ویژه برنامه‌های کودکان در دهه فجر است که به همت مجتمع فرهنگی ـ هنری شیخ صدوق (ره) در مدرسه شهید حبیب‌پور برگزار می‌شود.

وی در خصوص این برنامه توضیح داد: مسابقه رنگین کمان آزادی روز چهارشنبه 18 بهمن‌ماه از ساعت 10:30 صبح با حضور بیش از 300 نفر از دانش‌آموزان این مدرسه اجرا می‌شود و در پایان مسابقه به 22 نقاش برگزیده این مسابقه جوایزی از طرف مجتمع صدوق اهدا می‌شود. همچنین خانه فرهنگ رازی با جشن پیروزی در ایام دهه فجر پذیرای کودکان چهار تا شش سال است.

به یاد پیر جماران

مدیر فرهنگی ـ هنری منطقه 20، تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی و تجلیل از مقام شهدای انقلاب را از دیگر برنامه‌های این مدیریت برشمرد و گفت: در این مراسم که به همت خانه فرهنگ دولت‌آباد و در حرم حضرت امام‌خمینی (ره) برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان یاد و خاطره پیر جماران را گرامی خواهند داشت و با نثار تاج گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ امام‌خمینی (ره) ادای احترام خواهند کرد.

به گفته موسوی در ادامه این مراسم و به منظور تجلیل از مقام سربازان انقلاب، با هماهنگی خانه فرهنگ دولت‌آباد و با حضور شهردار ناحیه، فرمانده کلانتری محله، اعضای شورایاری، اعضا و مسئولین بسیج مساجد محله و مسئولان فرهنگسرا از مقام والای شهدای انقلاب طی مراسمی در منازل خانواده محترم شهدا تقدیر و تجلیل به‌عمل خواهد آمد.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی ـ تاریخی در انتقال آموزه‌های فرهنگی اصیل، از تدارک برنامه‌های بازدید از کاخ موزه سعدآباد و نیاوران، حسینیه جماران و موزه عبرت توسط خانه فرهنگ دولت‌آباد خبر داد.

داستان‌های انقلاب

رئیس فرهنگسرای ولاء همچنین از برپایی مسابقات متنوع در حوزه کتاب و کتابخوانی، جلسات داستان‌نویسی و نمایشگاه کتاب با موضوع ایام دهه فجر خبر داد و در توضیح این برنامه‌ها گفت: علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند در ایام دهه فجر در سه مسابقه‌ای که در این حوزه در سطح منطقه ترتیب داده شده است، شرکت کنند.

وی افزود: در این راستا یک مسابقه کتابخوانی ویژه بزرگسالان و یک مسابقه خلاصه‌نویسی کتاب ویژه کودکان در کتابخانه شیخ کلینی (ره) برگزار می‌شود و در کنار آن علاقه‌مندان می‌توانند از نمایشگاه کتب و آثار منتشره در خصوص زندگی و سیره بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی در این کتابخانه بازدید کنند.

همچنین کتابخانه 13 آبان نیز به برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی با موضوع فجر انقلاب اقدام کرده است و مقرر است پس از جمع‌آوری و دسته‌بندی مقالات، از سه مقاله برگزیده طی مراسمی تقدیر به عمل آمده و جوایزی به رسم یادبود تعلق گیرد.

 

 نمایشی برای شکوفه‌های انقلاب

همزمان با دهه فجر برنامه‌ای ویژه دانش‌آموزان مدارس منطقه 20 به همت مجتمع علوم و فنون شهید رحیمی ترتیب داده شده است.

به گفته موسوی، نمایش طنز کودک و نوجوان، اجرای سرودهای انقلابی، پخش فیلم‌های کوتاه کارتونی و برگزاری مسابقه از بخش‌های مختلف این ویژه برنامه دانش‌آموزی است.

این برنامه از 14 تا 18 بهمن‌ماه در دو سانس 9 صبح و 2 بعد از ظهر در مجتمع علوم و فنون اجرا خواهد شد.

همچنین مجتمع فرهنگی ـ هنری شیخ صدوق (ره) با مجموعه اجراهای نمایشی شاد و جذاب اتل متل یه قصه، از 14 تا 18 بهمن از ساعت 8:30 تا 18 میزبان شکوفه‌های انقلاب است.

قیام علیه هجمه به فرهنگ عفاف و حجاب

خانه فرهنگ 13 آبان نیز مصادف با دهه فجر انقلاب اسلامی در دبیرستان‌های دخترانه محله با حضور کارشناس دینی به تحلیل تاریخی ـ فرهنگی حجاب در دو برهه قبل و بعد از انقلاب اسلامی می‌پردازد.

موسوی، گذری تاریخی بر پوشش و حجاب در ایران، پوشش و فرهنگ، استعمار و استبداد و هجوم به فرهنگ عفاف و حجاب، کشف حجاب، نقش انقلاب شکوهمند اسلامی در حفظ نمادهای فرهنگی و ارزش‌های سنتی و اصیل جامعه را به عنوان شماری از مباحث این جلسات برشمرد.

انتهای‌پیام/2462/م40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول