اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز:

بودجه 21 هزار میلیارد ریالی سال ‌آینده شهرداری تبریز انقباضی بسته شده است

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز بودجه سال 92 شهرداری را اساس توسعه پایدار شهری و تداوم روند عمران و آبادانی تبریز در سال آینده ارزیابی کرد و گفت: انقباضی بودن مهم‌ترین لایحه بودجه سال آینده شهرداری است.

بودجه 21 هزار میلیارد ریالی سال ‌آینده شهرداری تبریز انقباضی بسته شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا نوین بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران،  بودجه 92 شهرداری تبریز را محصول 9 هزار نفر ساعت کار کارشناسی و تخصصی مدیران، کارشناسان و متخصصان بودجه‌ریزی شهرداری تبریز اعلام و اظهار داشت: لایحه بودجه 21 هزار میلیارد ریالی سال آینده شهرداری تبریز به شکل انقباضی و منطبق بر نخستین سال اجرایی برنامه پنج ساله سوم توسعه تبریز تدوین شده که البته این لایحه به صورت خالص 20 هزار میلیارد ریال را شامل می‌شود و ما امیدواریم با تصویب شورای اسلامی شهر و تأیید این لایحه از سوی فرمانداری، در زمان مقرر قانونی برای اجرا به شهرداری تبریز ابلاغ شود.

شهردار تبریز در ادامه به ردیف‌ها و سهم تفکیکی مناطق و سازمان‌های تابعه از لایحه بودجه پیشنهادی سال 92 اشاره و ادامه داد: این لایحه نسبت به بودجه سال 91 با 42 درصد افزایش تدوین شده که در این میان شهرداری مرکز 44.6 درصد بودجه معادل 9650 میلیارد ریال، مناطق 10گانه 32.6 درصد معادل 7060 میلیارد ریال و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه 22.8 درصد معادل 4950 میلیارد ریال از این بودجه را به خود اختصاص داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سهم اعتبارات و کمک‌های دولتی نیز در لایحه بودجه سال 92 شهرداری تبریز یک هزار و 100 میلیارد ریال معادل 10 درصد بودجه پیش‌بینی شده است.

نوین در بخش دیگری از سخنان خود به منابع درآمدی پیش‌بینی شده در قالب لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری تبریز برای سال آینده اشاره و تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، بودجه سال آینده شهرداری از منابعی چون عوارض صدور پروانه به میزان 31 درصد، بهای خدمات به میزان 15 درصد، کمک‌های دولت به میزان 10 درصد، هدایا و اعانات به میزان 11 درصد، اموال شهرداری به میزان 7 درصد و سایر منابع به میزان 16 درصد تأمین خواهد شد.

مهندس نوین همچنین به سهم هر کدام از حوزه‌های خدماتی و عمرانی شهرداری تبریز در بودجه سال آینده اشاره و عنوان کرد: از مجموع بودجه پیشنهادی برای سال آینده حوزه حمل و نقل 41.8 درصد، بهسازی محیط شهری 25 درصد، خدمات و ایمنی شش درصد، توسعه شهری و مسیرگشایی 12 درصد، فرهنگی و اجتماعی چهار درصد، رفاه و مبلمان شهری شش درصد و هدایت و دفع آب‌های سطحی شش درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

شهردار تبریز به ویژگی‌های اصلی لایحه بودجه سال آینده شهرداری نیز اشاره و با اعلام این که انقباضی بودن مهم‌ترین شاخصه این بودجه به شمار می‌رود، افزود: تلاش برای پایان پروژه‌های نیمه‌تمام شهری، کنترل جدی پروژه‌های، منطبق بودن با اولین سال برنامه پنج ساله سوم توسعه تبریز، کاهش حداکثری وابستگی به فروش تراکم، توجه جدی به مناطق کم‌برخوردار و محروم، نگاه ویژه به مترو تبریز با راه‌اندازی شرکت بهره‌برداری مترو، توجه جدی به زیباسازی محیط شهری، تخصیص یک درصد کل درآمدها به موضوعات فرهنگی، هنری و تحقیق و پژوهش، تخصیص نیم‌درصد درآمدها به توسعه فضای سبز و تخصیص نیم‌درصد درآمدها به آموزش‌های شهروندی از شاخص‌های بارز و مهم بودجه پیشنهادی سال آینده شهرداری تبریز است.

نوین در عین حال با اعلام اینکه توسعه شهری تبریز در سال آینده با اجرای ده‌ها طرح و پروژه مهم و بزرگ عمرانی خدماتی تداوم خواهد یافت، ابراز امیدواری کرد که با مشارکت و همدلی عموم شهروندان و اعضای شورای اسلامی شهر این هدف تحقق عینی به خود بگیرد.

انتهای پیام/60002/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول