اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل:

منابع بانکی باید به سمت تولید و اشتغال سوق یابد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: در شرایط کنونی که نیاز به تقویت جبهه تولید ملی داریم باید منابع بانک‌ها به سمت تولید و اشتغال سوق پیدا کند.

منابع بانکی باید به سمت تولید و اشتغال سوق یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حامد عاملی عصر امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح‌های معرفی شده از محل تسهیلات ریالی بودجه 91 صندوق توسعه ملی در اردبیل اظهار داشت: ما انتظار داریم این پرداختی‌ها به موقع و به واحدهای تولیدی و اقتصادی حقیقی صورت بگیرد تا مشکلات و موانع احتمالی به سرعت برطرف شود.

وی ضرورت پرداخت تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: قرار است برای 13 طرح که اغلب در زمینه تولید کنسانتره، پرورش مرغ مادر گوشتی، درجه‌بندی و بسته‌بندی سردخانه، احداث سیلوی گندم، خدمات سردخانه‌ای و کارخانه لبنیات است، تسهیلات بانکی با سود 13 درصد توسط بانک‌های عامل پرداخت شود.

عاملی با اشاره به اینکه سهم استان اردبیل از محل ستاد صیانت از تولید 6 میلیارد تومان است، تصریح کرد: این رقم در مقایسه با سایر استان‌ها به ویژه استان‌های صنعتی و با گستردگی کارخانه‌های تولیدی رقم قابل قبولی است.

این مسئول اضافه کرد: 2 میلیارد تومان از آن به واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل‌دار که توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به بانک‌های عامل معرفی شدند، پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: اغلب واحدهای صنعتی و تولیدی استان به دلیل مشکل سرمایه در گردش غیرفعال هستند که باید با همکاری و همدلی دستگاه‌های اجرایی به ویژه بانک‌های عامل آنها را فعال کرده تا بتوانیم استان را از لحاظ تولید به جایگاه واقعی خود برسانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل اهمیت پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل به واحدهای تولیدی و کارآفرین را ضروری اعلام کرد و ادامه داد: ایجاد حتی یک زمینه اشتغال در شرایط تحریم و فشار اقتصادی جهاد مقدس است.

عاملی گفت: همه وظیفه داریم در مورد اقتصاد مقاومتی از جبهه تولید داخلی، کار و سرمایه ایرانی حفاظت و صیانت کنیم.

وی همچنین از برخورداری صادرکنندگان محصولات کشاورزی برای استفاده از تسهیلات بانکی در راستای توسعه و گسترش بخش کشاورزی در استان که از لحاظ ایجاد اشتغال پایدار اهمیت ویژه‌ای دارد، خبر داد.

عاملی تصریح کرد: ما در وضعیت کنونی که با تحریم‌هایی از سوی نظام استکباری روبه‌رو هستیم برای دور زدن این تحریم‌ها باید به تقویت روابط با کشورهای همسایه بیش از گذشته توجه داشته باشیم چرا که در کنار تقویت تولید داخلی نباید از عرصه صادرات و واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه غفلت داشته باشیم.

وی در پایان افزود: این تحریم‌ها و تهدیدها می‌تواند فرصتی استثنایی باشد تا زمینه و بستر برای به ظهور رساندن استعدادها و توانمندی‌ها آماده شود و در حد قابل قبول اتفاق افتاده و رخ نماید.

انتهای پیام/62006/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول