اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس انجمن بازی‌ها و ورزش کودکان:

ورزش کودک باید به دغدغه مسئولان کشور تبدیل شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن بازی‌ها و ورزش کودکان گفت: رویکرد و نگاه مسئولان باید به کودک عوض شد و موضوع ورزش کودک باید به دغدغه مسئولان تبدیل شود.

ورزش کودک باید به دغدغه مسئولان کشور تبدیل شود

مهدی آذربرزین در حاشیه ششمین جشنواره زمستانی همدان گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فعالیت انجمن بازی‌ها و ورزش کودکان اظهار داشت: از آن جا که کودکان سنی هفت سال اول فاقد متولی در بخش ورزش و بازی بودند، با یک کار کارشناسی در سال 86 مسئولان تربیت بدنی سابق موافقت خود را برای تشکیل این انجمن اعلام کردند.

وی با بیان اینکه هفت سال اول زندگی فرد بهترین دوران برای تشکیل شخصیت است، ادامه داد: باید روی این کودکان سرمایه‌گذاری کنیم.

رئیس انجمن بازی‌ها و ورزش کودکان افزود: دوران چهار تا شش سال زندگی هر فردی را دوران طلایی تربیت می‌گویند به این دلیل که 85 درصد شخصیت افراد در این دوران شکل می‌گیرد.

وی درباره ایجاد این فضا اظهار داشت: خوشبختانه یک فضایی در حال شکل‌گیری است و مسئولان در تلاش هستند تا دوره‌هایی را برای این کودکان در نظر بگیرند تا بتوانند مسائل بهداشتی، تربیتی، آموزشی، ورزشی، اجتماعی و فرهنگی را برای این کودکان فعال کنند.

 آذربرزین در ادامه از تشکیل شورایی به نام شورای کودک خبر داد و افزود: علاقه خاص کودکان به بازی‌های رایانه‌ای باعث کم‌تحرکی و چاقی کودکان می‌شود که این یک تهدید جهانی برای آنان است و این انجمن به منظور پاسخگویی مطالبات به حق بچه‌ها شکل می‌گیرد.

وی درباره ورزش کودکان نیز گفت: دو رشته ورزشی شنا و ژیمناستیک دو ورزش اصلی و پایه‌ای برای کودکان است که سرمایه‌گذاری خاصی روی آن انجام داده‌ایم.

رئیس انجمن بازی‌ها و ورزش کودکان درباره فعالیت برای کودکان عقب‌مانده ذهنی نیز بیان کرد: ما روی کودکانی که عقب‌ماندگی ذهنی دارند نیز سرمایه‌گذاری کرده‌ایم برای نخستین بار 30 بهمن ماه به عنوان پایلوت یک حرکتی را در تهران انجام می‌دهیم و تمام این کودکان را در مکانی جمع می‌کنیم تا فعالیت‌ها و برنامه‌هایی را برای این کودکان ایجاد کنیم.

وی درباره مهدهای کودک به خبرنگار فارس گفت: جامعه آماری ما در حوزه کودک صفر تا هفت سال حدود 7 میلیون نفر است که حدود 10 درصد آن در مهدهای کودک هستند.

آذربرزین ابراز داشت: در حال حاضر 6 هزار و 300 مهد کودک شهری و 6 هزار و 200 روستامهد داریم که جمعیت در مجموع یک میلیون کودک در این مجموعه حضور دارند که می‌توان کارهای خوبی را در این مهدها انجام داد.

وی درباره اطلاع رسانی صدا و سیما در این زمینه بیان کرد: صدا و سیما همکاری خوبی با ما داشته است و برنامه عموپورنگ با عنوان هزار و شصت و شونزده از جمله آن است.

رئیس انجمن بازی‌ها و ورزش کودکان ادامه داد: یک رسانه مجازی با آدرسwww.10006016.ir ایجاد کرده‌ایم که تمام اطلاعات آموزشی کودکان برای والدین، مربیان مهدها در آن قرار گرفته است.

وی درباره جشنواره همدان نیز بیان کرد: باید در زمینه توریست و جذب گردشگر خارجی هم در این استان فعالیت‌های خوبی انجام گیرد.

انتهای پیام/89020/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول