اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بستک:

طرح توسعه کشاورزی در بستک اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بستک گفت: با هدف توسعه کشاورزی و اشتغالزایی 114 هکتار اراضی کشاورزی به متقاضیان واگذار شده است.

طرح توسعه کشاورزی در بستک اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل ازعباس مویدی با بیان اینکه در شرایط سخت نیز با تدابیر و برنامه‌ریزی می‌توان تولید و اشتغال را رونق داد، اظهار داشت: با حمایت دولت در قالب طرح توسعه کشاورزی در شهرستان بستک میزان 114 هکتار اراضی کشاورزی به 148 نفر از متقاضیان جویای کار و علاقمند به فعالیت در بخش کشاورزی واگذار شده است.

وی ادامه داد:  از این میزان اراضی 100 هکتار در بخش زراعت و باغبانی به 108 نفر و در بخش دام و طیور نیز 14 هکتار به 40 نفر واگذار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بستک با اشاره به طرح توسعه کشاورزی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان 4 هزار و 9 تن به محصولات زراعی، 472 تن به محصولات باغی و یک هزار و 982 تن به محصولات دامی این شهرستان افزوده شود.

مویدی همچنین بیان کرد: این شهرستان در راستای افزایش بهره‌وری میزان 8.5 هکتار از اراضی با استفاده از دستگاه آب شیرین‌کن را به صورت داربستی به متقاضیان واگذار کرده است که میزان تولید در واحد سطح 6.5 برابر اضافه می‌شود که هم اکنون میزان 0.5 هکتار آن به بهره‌برداری رسیده است.

یادآور می‌شود شهرستان بستک دارای اراضی کشاورزی بیش از یک هزار و 700 هکتار باغی و بیش از 900 هکتار زراعی است که سالیانه حدود پنج هزار تن محصول محصولات زراعی و باغی تولید و روانه بازار می‌شود.

از عمده محصولات این شهرستان می‌توان به انواع محصولات سبزی و صیفی اشاره کرد.

انتهای پیام/2310/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول