اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خواجه‌سروی مطرح کرد

تاکید امام خمینی(ره) بر تاسیس دانشگاه تک‌جنسیتی / حجاب مقوله‌ای فرهنگی است نه سیاسی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: امام راحل تاکید داشتند که دانشگاه‌های ویژه دختران و ویژه پسران در کشور وجود داشته باشد.

تاکید امام خمینی(ره) بر تاسیس دانشگاه تک‌جنسیتی / حجاب مقوله‌ای فرهنگی است نه سیاسی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد غلامرضا خواجه‌سروی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه همایش ملی حجاب و عفاف که در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: حجاب نشانه شرافت، بزرگی و داشتن اصالت خانوادگی است.

وی با اشاره به اتفاقاتی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سیستم نظام آموزش عالی کشور افتاده است، تصریح کرد: یکی از تاکیدات مهم در دانشگاه‌ها رعایت حجاب بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ادامه داد: برای رعایت عفاف و حفظ حرمت‌ها راه‌هایی به رأی گذاشته شد که یکی از این راه‌ها نادیده گرفتن زنان و در نظر گرفتن سهمیه در دانشگاه برای ورود آنان بود که مورد قبول واقع نشد.

خواجه‌سروی افزود: راه حل دیگر که آن زمان قابل اجرایی شدن نبود تاسیس دانشگاه ویژه خواهران و ویژه برادران بود که به دلایل شرایط ویژه اجرایی شدن آن به زمانی موکول شد که شرایط متفاوت باشد و تصمیم بر استفاده مشترک دانشجویان دختر و پسر از دانشگاه‌های واحد شد.

وی با بیان اینکه تاسیس دانشگاه‌های جداگانه در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تایید قرار گرفت و تبدیل به مصوبه شد، تصریح کرد: متصدیان امر باید به تاسیس دانشگاه‌های ویژه خواهران و برادران توجه بیشتری کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه تاسیس دانشگاه‌های ویژه خواهران و برادران به صورت جداگانه همواره مورد تاخت و تاز رسانه‌ها قرار گرفته است، تاکید کرد: دشمنان انقلاب قصد دارند از حجاب که یک مقوله فرهنگی است به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده کنند.

خواجه‌سروی با اشاره به خواسته‌های امام راحل در مورد دانشگاه‌ها و فضاهای آموزش عالی در کشور بیان کرد: امام راحل تاکید داشتند که دانشگاه‌های ویژه دختران و ویژه پسران در کشور وجود داشته باشد و در هر کدام رشته‌های ویژه این دو جنس با بازاریابی بازار کار آینده تاسیس شود.

وی با بیان اینکه تاسیس دانشگاه‌های جداگانه به دلایل شرایط ویژه در زمان‌های متفاوت انجام نشد، بیان کرد: با این حال از سال 64 به بعد در دانشگاه‌ها آئین‌نامه‌های حفظ حدود رعایت حجاب وجود دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ادامه داد: مسئولان فرهنگی در دانشگاه‌ها باید با رفتارهای متعادل و متناسب با شرایط بتوانند مفهوم حجاب را برای دانشجویان نهادینه کنند.

خواجه‌سروی با بیان اینکه مخالفان قصد تیره نشان دادن فضای جمهوری اسلامی ایران را دارند، تاکید کرد: باید قوانین و مقررات با روش‌های دوستانه برای دانشجویان تبیین شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حجاب نماد بیداری اسلامی در دنیا است، افزود: علاوه بر آن حجاب نماد سیاسی اسلام در دنیای امروز است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: علاوه بر موارد فوق حجاب یک امر فطری است که درون هر بشری وجود دارد و نشان‌دهنده شرافت و بزرگی افراد است.

انتهای پیام/70010/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول