اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی خبر داد

اجرای طرح آرامش بهاری در 30 بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از اجرای طرح آرامش بهاری در 30 بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی در ایام عید خبر داد.

اجرای طرح آرامش بهاری در 30 بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدطاهر گرایلی عصر امروز در جلسه ستاد دایمی سفرهای نوروزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سال گذشته 650 هزار نفر در طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه استان خراسان‌جنوبی حضور داشتند.

وی از اجرای طرح میقات‌الرضا(ع) در سطح شش بقعه استان که در مسیر مشهد قرار دارند و یک کیلومتر تا جاده اصلی فاصله دارند، خبر داد و گفت: امکانات ویژه‌ای در این بقاع برای پذیرایی از مسافران نوروزی فراهم می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از برگزاری مراسم ویژه همزمان با تحویل سال در سطح بقاع شاخص استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در طرح آرامش بهاری در 30 بقعه متبرکه استان روحانی مستقر می‌شوند تا ضمن برقراری ارتباط با مسافران به سئوالات شرعی مسافران پاسخ دهند.

* آمادگی بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی برای اسکان مسافران نوروزی

گرایلی از آمادگی بقاع متبرکه استان برای اسکان مسافران و زائران نوروزی خبر داد و تصریح کرد: در برخی از بقاع استان باید امکاناتی از جمله چادر برای اسکان زائران فراهم شود که دراین راستا نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله هلال‌احمر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه عنوان کرد: باید متولیان بقاع متبرکه استان خراسان‌جنوبی آموزش لازم را برای پذیرایی از مسافران و زائران نوروزی ببینند.

محمدرضا رضایی ادامه داد: استان خراسان‌جنوبی در محل گذر مسافران مشهد قرار دارد و در ایام نوروز و تابستان پذیرای مسافران زیادی است و باید شرایط ماندگاری این مسافران در استان فراهم شود.

* ایجاد نمایشگاه کتاب در ورودی شهرها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه گفت: این مجموعه آمادگی دارد در یک مکان مناسب در ورودی شهرها با تهیه ویژه‌نامه، برپایی ایستگاه نقاشی برای کودکان و نمایشگاه کتاب از مسافران نوروزی استقبال کند.

محمد مطهری‌فر ادامه داد: همچنین مجموعه فرهنگ و ارشاد استان آمادگی راه‌اندازی کارناوال‌های شادی را در سطح شهرستان‌های استان دارد.

انتهای پیام/69004/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول