اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گنبدکاووس:

وحدت حقیقت انکارناپذیر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گنبدکاووس گفت: وحدت حقیقت انکارناپذیری است؛ زیرا با ایجاد همبستگی در بین افراد جامعه از تفرقه بین آنها جلوگیری می‎کند.

وحدت حقیقت انکارناپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام محمدحسین سبحانی شامگاه چهارشنبه در جمع برادران اهل شیعه و سنی شهرستان گنبدکاووس به مناسبت هفته وحدت اظهار داشت: حق یعنی پروردگار، کتاب آسمانی و رسول او و این سه یعنی محور وحدت، بنابراین وحدت به دلیل ریشه در ارزش‎های دینی حق است.  

وی با اشاره به مثال آب که با سیراب کردن مزارع موجب شادابی زمین و تقویت انگیزه کشاورزان می‎شود، تصریح کرد: وحدت نیز موجب آرامش جامعه و تقویت انگیزه افراد برای تلاش بیشتر برای رسیدن به توسعه پایدار می‎شود.

سبحانی با بیان اینکه وحدت مانع تحقق خواسته‎های دشمنان می‎شود خاطرنشان کرد: اختلاف بین مسلمانان زمینه تقویت استکبار، بی‎عدالتی و ظلم به جوامع را فراهم می‎کند.

مسلمانان از مشترکات خود برای تقویت وحدت استفاده کنند

امام جمعه گنبدکاووس ادامه داد: اگر مسلمانان جهان با بیش از یک میلیارد جمعیت، ذخایر ارزشمند و نیروی انسانی متخصص و ماهر در کنار یکدیگر باشند توانایی فتح دنیا را دارند.

سبحانی اضافه کرد: مسلمانان علاوه بر اینها پروردگار، کتاب آسمانی، پیامبر و قبله مشترک دارند و باید از این ویژگی‎ها و توانمندی‎ها در راستای تقویت وحدت و مبارزه با استکبار جهانی بهره ببرند. 

وی با بیان اینکه وحدت تنها به شیعه و سنی اختصاص ندارد تاکید کرد: استکبار جهانی با آگاهی از توانمندی‎های مسلمانان و در راستای تحقق اهداف خود مانع وحدت آنها می‎شود.

سبحانی با اشاره به نقش وحدت در پیروزی انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: اگر اقوام و مذاهب مختلف جامعه از امام (ره) تبعیت نمی‌کردند، این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

امام جمعه گنبدکاووس اذعان داشت: وحدت اساس پیروزی و عامل سربلندی مسلمانان و سرافکندگی دشمنان و ظالمان است.  

پیروزی انقلاب عنایت ویژه پروردگار بود  

وی با اشاره به در پیش بودن سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: این پیروزی عنایت ویژه حق تعالی به ملت ایران بود و همه ما موظف هستیم در راستای تحقق آرمان‎های اسلامی و منویات امام راحل از مقام معظم رهبری تبعیت کنیم.

سبحانی تاکید کرد: در 34 سال گذشته انقلاب اسلامی در سایه وحدت شیعه و سنی و تبعیت آنها از ولایت فقیه استوار ماند و از این به بعد نیز همین گونه تداوم می‎یابد.

انتهای پیام/2307/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول