اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تحریم‌ها، اشتباهات اقتصادی ما را توجیه نمی‌کند

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تحریم‌های اقتصادی علیه ایران ناجوانمردانه است، اما این تحریم‌ها اشتباهات ما را در عرصه‌های اقتصادی توجیه نمی‌کند.

تحریم‌ها، اشتباهات اقتصادی ما را توجیه نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلام آباد غرب، محسن رضایی در جمع مردم شهرستان اسلام‌آباد غرب اظهار داشت: ما در بسیاری از موارد به الگوی حکومت ناب محمدی نزدیک شدیم، اما در اقتصاد، اخلاق و زندگی از این الگو فاصله داریم و این موضوع عدم توازن ایجاد می‌کند. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما افتخارات بزرگی داریم و در منطقه قدرت بزرگی هستیم، اما در اقتصاد عقب هستیم و در اخلاق ضعیف عمل می‌کنیم، لذا باید دغدغه داشته باشیم و فاصله‌ها را کم کنیم.

وی با بیان اینکه هر جا که اسلام را در عرصه‌های مختلفی چون سیاست، جنگ، مقاومت و غیره دخالت دادیم موفق عمل کرده‌ایم، تصریح کرد: باید با واقع‌بینی تمام دستاوردهای نظام را حفظ  و برای کمبودها چاره‌اندیشی کنیم.

وی اظهار داشت: نه تنها در سیاست و دفاع، بلکه در تمام بخش‌های اقتصادی و فرهنگی باید کشوری الگو در تمام ابعاد برای جهانیان باشیم و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران ناجوانمردانه است، اما این تحریم‌ها اشتباهات ما را در عرصه‌های اقتصادی توجیه نمی‌کند، بنابراین باید تحریم‌ها را خنثی و از دل تحریم‌ها شکوفایی اقتصادی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به فراهم بودن زمینه‌های رشد و شکوفایی اقتصادی، خاطرنشان کرد: این ایراد و اشکال از اسلام و نظام جمهوری اسلامی نیست، بلکه این اشکال از مدیریت ما است.

رضایی وجود جوانان با استعداد، منابع طبیعی دست نخورده و بکر، گردشگری زیبا و غیره را از جمله زمینه‌هایی خواند که با استفاده از توانایی مردم منطقه باعث ایجاد اشتغال و درآمد خواهد‌ بود.

وی هدف دشمنان را از تحریم‌ها، ضعیف‌کردن پول ایران دانست و گفت: نباید ما با بروکراسی‌های اداری دست و پای خود را در انجام فعالیت‌های اقتصادی مردمی ببندیم.

رضایی از پیشرفت چشم‌گیر ملت ایران در سال‌های نزدیک در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و علمی ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: شرط این پیشرفت، الگو‌گیری از رسول گرامی اسلام(ص) است که باعث اعتراف آمریکایی‌ها به اشتباه خود می‌شود. 

وی تبعیت از ولایت و پیوند با رهبری، داشتن برنامه، فکر و تدبیر  و جدی‌گرفتن مولفه‌های مردمی را از اصول و مولفه‌های انقلاب و دفاع مقدس دانست که باعث برطرف‌شدن مشکلات جامعه‌اسلامی می‌شود.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مردم اسلام‌آباد غرب در سخت‌ترین شرایط، وفاداری خود را به امام(ره) و جمهوری اسلامی نشان دادند و از سخت‌ترین امتحانات، بهترین نمرات را چه در آغاز و چه در پایان جنگ گرفتند.

وی با اشاره به خاطراتی از زمان جنگ در سال 67، افزود: اسلام‌آباد ‌غرب رویاهای صدام را در عملیات مرصاد به گور فرستاد و هدف دشمنان در جنگ مرصاد، گرفتن ایران بود که تبدیل به خیال شد و مردم اسلام آباد غرب در این حادثه نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند و وفاداری خود را به نظام ثابت کردند.

وی با اشاره به هفته وحدت و عظمت پیامبر اکرم(ص)، تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرمایند که من اراده کردم شما مسلمانان و رسول‌گرامی اسلام را الگوی عالم قرار دهم، لذا در چنین جشنی باید به فاصله‌های خود با پیامبر توجه کنیم و ببینم چقدر با

پیامبر(ص) فاصله داریم و خود را در همه زمینه‌ها به این الگو نزدیک کنیم.

انتهای پیام/2700/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول