اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین:

وحدت مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: وحدت و یکپارچگی ملت ایران از مهم‌ترین دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

وحدت مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است

حجت‌ الاسلام عباس نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه وحدت اقتدار نظام اسلامی ایران را ارتقا می‌دهد، اظهار داشت: آحاد جامعه با اتحاد یکدیگر می‌توانند مثل همیشه توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی کنند.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد:‌ مردم ایران با وحدت توانستند حکومت ظالم شاهنشاهی را سرنگون کنند و با تحقق این هدف به کشورهای بیگانه اجازه دخالت به امور کشورشان را ندهند که این هدف یکی از دستاوردهای این انقلاب بوده است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ابراز داشت: تا وحدت و اتحاد بین آحاد جامعه است دشمنان اسلام با هیچ فتنه‌ای نمی‌توانند به اهداف شومشان برسند.

این مسئول با بیان اینکه امروز شیعه و سنی در جهان اسلام اتحاد دارند، اذعان داشت: اتحاد این دو مذهب را در ایران می‌توان به وضوح دید و کشور با ایجاد این وحدت توانست دین اسلام را در جهان به خوبی معرفی کند.

وی به مشکلات تورم و اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی وحدت و اتحاد یکدیگر برای فکر کردن و اندیشیدن برای برطرف کردن این مشکلات می‌تواند نقش بسزایی در حل کردن این مشکلات داشته باشد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه وحدت رمز پیروزی ایران و تحکیم پایه‌های نظام اسلامی است، ابراز داشت: با تحقق این هدف و اطاعت از ولایت فقیه می‌توان بسیاری از مشکلات اقتصادی را برطرف کرد بر این اساس باید آحاد جامعه بر اجرای این اهداف مصمم‌تر باشند.

الگوگیری از پیامبر (ص) زمینه پیشرفت کشور است

وی با بیان اینکه خداوند متعال برای هدایت انسان‌ها پیامبران را مبعوث کرد تا انسان را برای رسیدن به کمال و سعادت واقعی و حقیقی راهنمایی کند،‌ عنوان کرد: پروردگار متعال در درون انسان‌ها نیز برای هدایتشان عقل را قرار داده است تا آنان از آن بهره ببرند.

نظری با اشاره به اینکه خداوند متعال آخرین پیامبر را برای رسیدن انسان‌ها به سعادت کمال انسانی مبعوث کرده است، متذکر شد: این پیامبر بزرگوار برای هدایت انسان‌ها به سوی پروردگار بسیار تلاش کرد تا آنان در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) در جزیرة‌العرب توانست یک فرهنگ و تمدن بزرگ اسلامی ایجاد کند که تا قلب اروپا، آفریقا و نقاط مختلف دنیا گسترش یابد، اذعان داشت: گسترش این تمدن بین انسان‌ها موجب رشد و پیشرفت آنان در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، دینی، ملی و مذهبی شد بر این اساس این پیامبر بزرگوار نقش بسزایی در هدایت انسان‌ها ایفا کرد.

این مسئول اضافه کرد: اکنون نیز آحاد جامعه با الگوگیری از پیامبر اسلام (ص) می‌توانند در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، دینی، ملی و مذهبی رشد و پیشرفت کنند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) از اخلاق بی‌نظیری برخوردار بودند، عنوان کرد: اخلاق یکی از مهم‌ترین گسترش تمدن اسلامی در بین انسان‌ها بوده است که بر این اساس مسلمانان با رعایت اخلاق می‌توانند این تمدن را در جهان دو چندان گسترش دهند.

مشکلات خانواده با خوش اخلاقی کاهش می‌یابد

نظری با بیان اینکه برخی از افراد جامعه با داشتن فضایل اخلاقی مطلوب از آرامش روحی برخوردارند، بیان داشت: اخلاق مطلوب به عنوان عنصر تأثیرگذار در جامعه اسلامی و همچنین متحول‌ کننده انسان‌هاست و در تمام محورهای زندگی فردی و خانوادگی نقش بسزایی دارد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اذعان داشت: برخی دیگر با داشتن رذایل اخلاقی مبتلا به بیماری روحی می‌شوند که همین امر آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه را ارتقا می‌دهد.

وی با بیان اینکه انسان موجودی اجتماعی است و نیاز به قوانین و مقررات دارد، متذکر شد: افراد خانواده با رعایت حقوق یکدیگر و مسایل اخلاقی می‌توانند بسیاری از مشکلات یکدیگر را برطرف کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه ناهنجاری‌های خانوادگی ریشه در رفتارهای نادرست دارد، ابراز کرد: در قرآن کریم و احادیث به اخلاق نیکو و حسنه بسیار سفارش شده است که آحاد جامعه با عمل کردن به آن می‌توانند از رفتار و اخلاق شایسته‌ای برخوردار باشند و بسیاری از مشکلاتمان را برطرف کنند.

انتهای پیام/77009/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول