اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلوع فجر/ 115

مسیر حرکت امام گلباران شد

خبرگزاری فارس: همزمان با ورود تاریخی امام خمینی (ره) مسیر حرکت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تا حرم مطهر امام راحل گلباران شد.

مسیر حرکت امام گلباران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی و آغاز سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران مسیر حرکت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تا حرم مطهر امام راحل گلباران شد.

بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با آغاز مراسم رژه موتورسواران ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ و بسیج مسیر حرکت حضرت امام (ره) از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تا حرم مطهر امام راحل را گلباران کردند.

همزمان با نخستین روز دهه مبارک فجر و سالروز ورود تاریخی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران به میهن اسلامی، ظهر امروز جمعی از موتور‌سواران غیور ایران اسلامی مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) تا حرم معمار کبیر انقلاب اسلامی را رژه رفتند.

از دقایقی پس از زمان ورود تاریخی امام خمینی(ره) برنامه‌های باشکوه دهه مبارک فجر با حضور جمعی کثیری از خانواده شهدا، ایثارگران و مقامات لشکری و کشوری در حرم مطهر آن یار سفر کرده برگزار می‌شود.

مردم غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور یکپارچه خود در این مراسم بار دیگر عزت و شکوه ایران اسلامی را به نمایش گذاشته و پایبندی مردم ایران زمین را به رخ جهانیان کشاندند.

موتورسواران در پایان مراسم رژه برای شرکت در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به جمعیت حاضر در حرم مطهر حضرت امام ملحق می‌شوند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) و همچنین گلزار شهدای بهشت‌زهرا(س) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام شهدا، بار دیگر با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

از ساعات ابتدایی امروز تاکنون حرم شریف بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مملو از جمعیت بوده و شبستان‌ها و صحن‌های منتهی به این حرم ملکوتی دیگر تاب و توان ورود جمعیت را ندارد.

خیابان‌ها و معابر منتهی به بارگاه حضرت امام خمینی(ره) نیز مملو از جمعیت است و تردد وسایل نقلیه به سختی صورت می‌گیرد و خیابان‌های اصلی متصل به حرم امام خمینی(ره) به دلیل ازدحام جمعیت بسته شده است.

بازگشت امام خمینی به ایران پس از چهارده سال تبعید

اوایل بهمن 57 خبر تصمیم امام در بازگشت به کشور منتشر شد.

هر کس که می‏شنید اشک شوق فرو می‏ریخت. مردم چهارده سال انتظار کشیده بودند. اما در عین حال مردم و دوستان امام نگران جان ایشان بودند چرا که هنوز دولت دست‏نشانده شاه سر پا و حکومت نظامی برقرار بود. از این رو دوستان امام نیز توصیه به تعویق سفر تا تأمین شرایط داشتند. از سوی دیگر حضور امام در این شرایط در جمع میلیون‌ها مردم به‏پاخاسته از دید امریکا به‏معنای پایان حتمی‏کار رژیم شاه بود. اقدامات فراوانی از تهدید به انفجار هواپیما گرفته تا وقوع کودتای نظامی برای تعویق سفر ایشان صورت گرفت. حتی رئیس جمهور فرانسه واسطه شد؛[1]اما امام خمینی تصمیم خویش را گرفته و طی پیام‌هایی به مردم ایران گفته بود می‏خواهد در این روزهای سرنوشت‏ساز و خطیر در کنار مردمش باشد. دولت بختیار با هماهنگی ژنرال هایزر فرودگاه‌های کشور را به روی پروازهای خارجی بست. جمعیتی انبوه از سراسر کشور به ‏سوی تهران سرازیر شدند و در تظاهرات میلیون‌ها تن از مردم تهران شرکت کرده و خواستار باز شدن فرودگاه‌ها بودند.

جمعی از روحانیون و شخصیت‌های سیاسی در مسجد دانشگاه تهران تا باز شدن فرودگاه دست به تحصن زدند. دولت بختیار پس از چند روز تاب مقاومت نیاورد و ناگزیر از پذیرفتن خواست ملت شد.

سرانجام امام خمینی بامداد 12 بهمن 1357 پس از چهارده سال دوری از وطن وارد کشور شد. استقبال بی‏سابقه مردم ایران چنان عظیم و غیرقابل انکار بود که خبرگزاری‌های غربی نیز ناگزیر از اعتراف شده و مستقبلین را چهار تا شش میلیون نفر برآورد کردند. سیل جمعیت از فرودگاه به‏سوی بهشت زهرا(س)، مزار شهیدان انقلاب اسلامی، روانه شد تا سخنان تاریخی امام را بشنود.

در همین نطق بود که امام خمینی با صدای بلند فرمودند:

«من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می‏کنم.»

انتهای پیام/2462/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول