اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اروپایی‌ها بی‌تفاوت از کنار حمله جنگنده‌های اسرائیلی به سوریه گذشتند

خبرگزاری فارس: وزرای خارجه اتحادیه اروپا به بهانه ناکافی بودن اطلاعاتشان در مورد حمله جنگنده‌های اسرائیلی به سوریه، از پاسخگویی در این مورد طفره رفتند.

اروپایی‌ها بی‌تفاوت از کنار حمله جنگنده‌های اسرائیلی به سوریه گذشتند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، وزرای خارجه اتحادیه اروپا که در «بروکسل» گردهم آمده‌اند، با بیان اینکه اطلاعی از جزئیات حمله جنگنده‌های اسرائیلی به سوریه ندارند، از کنار این موضوع به سادگی رد شدند. «هاآرتص» این برخورد اروپایی‌ها را «محتاطانه» توصیف کرده است.

«ویلیام هیگ» وزیرخارجه انگلیس بدون اشاره به نقض حریم هوایی و حاکمیت سوریه از سوی جنگنده‌های اسرائیلی، گفته است: من در این مورد اطلاعات زیادی ندارم. مطمئنا مناقشه سوریه خطرات زیادی را با خود دارد.

«گوئیدو وستروله» وزیرخارجه آلمان نیز در این مورد گفت: تا زمانی که خودمان اطلاعاتی در این مورد نداشته باشیم، تا وقتی که اطلاعات مطمئنی در مورد آنچه که گزارش شده نداشته باشیم، نیم‌خواهم هیچ نظری در این مورد بدهم.

بی‌تفاوتی اروپایی‌ها به حمله جنگنده‌های اسرائیلی در خاک سوریه در حالی صورت می‌گیرد که مقامات روس این اقدام را ناقض قوانین بین‌المللی دانسته‌اند. ادعای بی‌اطلاعی از حمله اسرائیل به سوریه هم با وجود این موضوع مطرح می‌شود که مقامات آمریکایی در مصاحبه با روزنامه‌های این کشور تائید کرده‌اند که اسرائیل پیش از حمله آمریکایی‌ها را از قصد خود آگاه کرده است.

جنگنده‌های اسرائیلی روز گذشته با حمله به یک مرکزی پژوهشی در اطراف دمشق خسارات سنگینی را به این مرکز وارد کرده‌اند. مقامات اسرائیلی تاکنون هیچ واکنشی به اخبار منتشر شده در این مورد نشان نداده‌اند.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول