اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/جدیدترین تحولات سوریه/

سربلندی ارتش سوریه در جنگ‌های خیابانی/تروریست‌های فراری خود را تسلیم می‌کنند

خبرگزاری فارس: ارتش سوریه در نبرد میدانی علیه گروه‌های تروریستی مسلح دستاوردهای قابل ملاحظه‌ای داشته و در مقابله با جنگ‌های خیابانی نیز سربلند بیرون آمد.

سربلندی ارتش سوریه در جنگ‌های خیابانی/تروریست‌های فراری خود را تسلیم می‌کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از سوریه، ارتش سوریه در مقابله با گروه‌های تروریستی موسوم به "ارتش آزاد" و بازوهای القاعده از جمله "جبهه النصره" خوش درخشیده و در مقابله با جنگ‌های خیابانی نیز سربلند بیرون آمد.

بنابر دستاوردهای میدانی و روند تحولات نظامی، کاملا روشن است که ارتش سوریه قدرت و توانمندی‌های خود را در جنگ‌های خیابانی که قبلا تجربه نکرده بود، به اثبات رساند.

یک منبع نظامی سوریه در این باره به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: مرحله دشوار جنگ ارتش با تروریست‌ها به ویژه در ریف دمشق و ادلب به پایان رسیده است تا جایی که شمار تلفات تروریست‌ها موجب وحشت حامیان آنان شده است و در صدد بازنگری در محاسبات خود برآمده‌اند.

ارتش محل نفوذ تروریست‌ها را به گور آنان تبدیل کرد

عملکرد ارتش به گونه‌ای بوده است که هر نقطه‌ای که تروریست‌ها به آن وارد می‌شوند، در اندک زمانی به گور جمعی آنان و سلاح‌هایشان تبدیل می‌شود.

ارتش در درگیری با تروریست‌ها بدون اینکه تلاش زیادی به کار ببرد آنان را در یک نقطه به محاصره در می‌آورد و این وضعیت بیشتر در ادلب و ریف دمشق نمود یافت.

در یکی از عملیات‌های ارتش در ریف دمشق حدود 1500 تروریست مسلح کشته شدند.

 داریا از تروریست‌ها پاکسازی می‌شود

در این میان هنوز آمار واقعی تلفات تروریست‌ها به ویژه در داریا و غوطه روشن نشده است اما به نظر می‌رسد با در نظر گرفتن شمار کشته شدگان، فقط یک چهارم از تروریست‌ها اکنون باقی مانده‌اند و پیش بینی می‌شود با توجه به انهدام کامل نقاط استقرار تروریست‌ها در داریا واقع در ریف دمشق، ارتش به سمت نهایی کردن وضعیت آنان در این شهر در پیش است.

با پاکسازی داریا، ارتباط تروریست‌ها در چند نقطه قطع می‌شود

نکته مهم و قابل ملاحظه در خصوص داریا این است که در صورت تامین امنیت کامل و بازگشت روال عادی زندگی در آن، نقطه اتصال تروریست‌های جنوب ریف دمشق با غوطه قطع خواهد شد.

این در حالی است که گروه‌های مسلح فراری از یبرود و نبک در دمشق به سمت زبدانی، در پی حملات هفته گذشته اکنون در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برند و احتمال دارد خود را تسلیم ارتش کنند زیرا به ادامه تلاش آنان هیچ امیدی نیست.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول