اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معاون رئیس مرکز مطالعات راهبردی سوریه در گفت‌وگو با فارس خبر داد

اسرائیل بدنبال کاهش فشار بر مزدوران خود در سوریه/ تلاش ارتش برای یکسره کردن کار تروریست‌ها

خبرگزاری فارس: معاون رئیس مرکز مطالعات راهبردی سوریه اظهار داشت: اسرائیل در تلاش برای گشایش جبهه خارجی است تا فشار موجود بر مزدوران خود در سوریه را کاهش داده تا شاید بتواند زمینه دستیابی به آنچه از آن ناتوان مانده است، فراهم کند.

اسرائیل بدنبال کاهش فشار بر مزدوران خود در سوریه/ تلاش ارتش برای یکسره کردن کار تروریست‌ها

«طالب ابراهیم» معاون رئیس مرکز مطالعات راهبردی در سوریه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق اظهار داشت: فرماندهان سوری همچنان سرگرم نهایی کردن موضوع گروههای مسلح هستند و پس از  اینکه از این موضوع فراغت پیدا کنند به مقابله با دشمن خارجی اقدام خواهند کرد بنابراین بهترین پاسخ به دشمن صهیونیستی و تجاوز اخیر آن به خاک سوریه،  در مرحله کنونی خودداری از واکنش به آن است.

وی تاکید کرد اکنون باید روند مقابله با گروههای مسلح ادامه یافته و علاوه بر آن زمینه حل سیاسی بحران سوریه که همه در مورد آن به توافق رسیده اند، فراهم شود.

به عقیده این کارشناس سوری، عملیات نظامی اسرائیل و پاسخ سوریه به آن و بدنبال آن بروز جنگ، موجب به هم ریختن اوضاع شده و به نفع رهبری سوریه نیست به ویژه اینکه اوضاع سوریه به سمت ثبات در حرکت است.

وی تصریح کرد: اکنون مقابله با گروههای مسلح ضروری تر است و باید پرونده این موضوع نهایی شده و بسته شود و نباید در مبارزه با گروههای مسلح به نفع جبهه دیگری عجله کرد زیرا چنین اقدامی منجر به از دست دادن تمام میدانهای نبرد به طور همزمان خواهد شد.

اسرائیل بدنبال کاهش فشار بر مزدوران خود در سوریه است

طالب ابراهیم اظهار داشت: اسرائیل در تلاش برای گشایش جبهه خارجی است تا فشار موجود بر مزدوران خود در سوریه را کاهش داده تا شاید بتواند زمینه دستیابی به آنچه از آن ناتوان مانده است، فراهم کند و البته تکاپوی اسرائیل در این خصوص  بیانگر تنگنایی است که گروههای تروریستی مسلح در داخل سوریه در آن گرفتار شده اند.

وی با اشاره به حمله اسرائیل به مرکز تحقیقاتی در منطقه «جمرایا»، از توابع ریف دمشق در جنوب سوریه و اهمیت این مرکز گفت: این مرکز به عنوان مرکز مطالعات و تحقیقات علمی مرتبط با توسعه برنامه تسلیحاتی سوریه ارزش سمبلیک داشته و نشان می دهد که آن دسته از افرادی که از ارتش جدا شده و به گروه موسوم به "ارتش آزاد" ملحق شده اند خیانت کرده و اطلاعاتی را در ارتباط با این مرکز در اختیار دشمن اسرائیلی قرار داده اند و این اقدام نیز بیانگر همدستی کامل بین گروه موسوم به ارتش آزاد با اسرائیل است.

محور حملات ترویریست ها بر مراکز دفاع هوایی متمرکز شده است

محمد تصری کرد: نکته قابل ملاحظه اینکه ، اخیرا محور حملات تروریست ها بر حمله به مراکز دفاع هوایی و فرودگاهها و به عبارت بهتر توان نیروی هوایی ارتش سوریه متمرکز شده است.

این در حالی است که پارلمان سوریه به شدت تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و بمباران یک مرکز تحقیقاتی این کشور در منطقه «جمرایا»، از توابع ریف دمشق در جنوب سوریه را محکوم  و در بیانیه‌ای تاکید کرد که این تجاوز  نشان می دهد که اسرائیل به صورت مستقیم به گروه‌های تروریستی مسلح فعال در سوریه پیوسته و برای نابودی ساختارهای زیربنایی و مراکز تحقیقاتی سوریه از هیچ اقدامی کوتاهی می‌کند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول