اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر امسال صورت می‌گیرد

افتتاح دو هزار طرح خودکفایی مددجویان کمیته امداد گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد گیلان از افتتاح دو هزار و 100 طرح خودکفایی مددجویان این نهاد با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد و 500 میلیون تومان در دهه فجر خبر داد.

افتتاح دو هزار طرح خودکفایی مددجویان کمیته امداد گیلان

حسین علی‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به دستاوردهای دولت در گیلان اظهار کرد: بیش از هشت ‌هزار و 600 واحد مسکونی در دولت‌های نهم و دهم در روستاهای استان ساخته و تحویل متقاضیان شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته شش هزار نفر جهیزیه و هدیه ازدواج دریافت کردند، افزود: 17 ‌هزار وام کارگشایی سال گذشته به متقاضیان پرداخت شد که میانگین این پرداخت‌ها یک میلیون تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان درباره برنامه‌های این نهاد در دهه فجر افزود: افتتاح 400 واحد مسکونی شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 800 میلیون تومان و دو هزار و 100 طرح خودکفایی با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد و 500 میلیون تومان از جمله این برنامه‌هاست.

وی اهدای کمک جهیزیه به 600 زوج و هدیه ازدواج به 475 زوج را با اعتباری بالغ بر 830 میلیون تومان از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

علی‌محمدی ادامه داد: اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی و آموزشی شامل آموزش خانواده، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب با محوریت زن و انقلاب اسلامی، همایش تجلیل از زنان سرپرست خانوار و زنان حامی و نیکوکار در 16 شهرستان استان از برنامه‌های دیگر کمیته امداد است.

وی پرداخت تسهیلات کارگشایی به یک‌ هزار فقره با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال و ... را از دیگر برنامه‌های اداره‌ کل کمیته امداد امام خمینی در دهه فجر عنوان کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تحول در زندگی کسانی که سال‌های زیادی از اقتصاد ضعیفی برخوردار بودند از جمله اقدام‌های مشاوره‌ای، فرهنگی، اردوهای مختلف و ... به صورت گسترده در حال انجام است.

وی با بیان اینکه دولت در بخش توانمندسازی افراد اعتبارات خوبی در نظر گرفته است، افزود: توانمندسازی در بخش‌های مختلف مانند درمان، مسکن، اشتغال و ... از برنامه‌های اصلی کمیته امداد امام خمینی گیلان است.

علی‌محمدی درباره برنامه‌های کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر اداره کمیته امداد گیلان اضافه کرد: برگزاری جشن انقلاب در 16 منطقه محروم استان، دیدار چهره به چهره مسئولان اداره‌های عضو کمیته همیاری با مددجویان در 16 منطقه، استقرار گروه‌های بهداشتی و درمانی توسط مجمع خیران سلامت، اورژانس اجتماعی توسط سازمان تامین اجتماعی و اورژانس امدادی توسط جمعیت هلال‌احمر از برنامه‌های دهه فجر این کمیته است.

وی با تصریح بر اینکه در ماه پنج میلیارد و 300 میلیون تومان به افراد مستضعف پرداخت می‌شود، تصریح کرد: برای آموزش افراد تا سقف یک میلیون تومان هزینه پرداخت می‌شود.

این مسئول از توزیع 400 هزار صندوق صدقات در بین مردم خبر داد و یادآور شد: امسال حدود 600 میلیون تومان از این صندوق‌ها کمک‌های مردمی دریافت شده است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی گیلان برای دومین سال متوالی اظهار نظر مقبول صورت‌‌های مالی کمیته امام خمینی کشور در سال 90 را از حساب‌رسی قانونی دریافت کرده است.

علی‌محمدی با اشاره به اینکه برای پرداخت هزینه‌های افراد زیر پوشش بیمه کمیته امداد هیچ مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: زنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی دارای پوشش تامین اجتماعی هستند.

انتهای پیام/84002/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول