اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماه ابتدای سال‌جاری صورت گرفت

توزیع 60 هزار اصله نهال برای ایجاد فضای سبز در خرم‌دره

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان خرم‌دره گفت: در 9 ماه ابتدای سال‌‌جاری 60 هزار اصله نهال برای زراعت چوب و فضای سبز توزیع شده است.

توزیع 60 هزار اصله نهال برای ایجاد فضای سبز در خرم‌دره

غلامرضا محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌دره با اشاره به عملکرد 9 ماهه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم‌دره در سال‌جاری اظهار داشت: در این مدت 19 هزار هکتار از عرصه‌های ملی شهرستان حفاظت شده است.

وی افزود: در واحد آبخیزداری به میزان 130 مترمکعب عملیات آبخیزداری و ایجاد بندهای رسوب‌گیر سنگ و ملاتی انجام داده‌ایم.

رئیس اداره منابع طبیعی خرم‌دره با اشاره به عملکرد واحد جنگل این اداره در 9 ماهه نخست سال‌جاری خاطرنشان کرد: در این مدت تعداد 60 هزار اصله نهال برای زراعت چوب و فضای سبز توزیع شده است.

وی گفت: عوامل تخریب و تشویق عوامل سازنده فقط در دیدگاه‌های فنی و طرح‌های کارشناسی نهفته نیست، چراکه در رفتار اجتماعی مردم بهره‌بردار است که در قالب مشارکت، خود را به خوبی نشان می‌دهد.

محمودی افزود: مشارکت مسئله پیچیده‌ای است که نیازمند بررسی دقیق و موشکافانه است که مانند هر موضوع دیگری، این امر نیز نیازمند برنامه‌ریزی برای تحقق حضور فعال مردم در طرح‌های منابع طبیعی است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان خرم‌دره تصریح کرد: این امر نیازمند برنامه‌ریزی بوده تا حضور فعال مردم در طرح‌های منابع طبیعی را تحقق بخشد.

وی با بیان اینکه مشارکت به آموزش نیاز داشته و این آموزش شامل همه نیروی انسانی درگیر در مسئله است، گفت: مردم برای مشارکت در طرح‌های توسعه منابع طبیعی، نیازمند اطلاعات کافی در زمینه‌های مختلف فنی، مدیریتی و اجرایی هستند.

محمودی اضافه کرد: مطالعات انجام شده بیانگر آن است که آموزش به عنوان یکی از پیش‌نیازهای مشارکت به شمار می‌رود چراکه مردم زمانی آماده مشارکت و سرمایه‌گذاری در منابع طبیعی هستند که ابتدا مسئله را شناخته و ضرورت همکاری خود را بدانند.

وی با اشاره به بحث تخریب اراضی ملی اظهار داشت: گشت یگان حفاظت شهرستان خرم‌دره فعال بوده و ضمن سرکشی به مراتع در صورت مشاهده تخریب و تصرف اراضی ملی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، پرونده متخلفان را به مراجع قضایی ارسال می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی خرم‌دره افزود: عدم آگاهی روستاییان از پیامد و آثار تخریب منابع طبیعی به ویژه در بلند مدت و همچنین کمبود نیرو و امکانات از مشکلات بخش حفاظت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/73001/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول