اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان:

فعالیت هسته‌های مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت هسته‌های مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های موجود در جامعه بسیار موثر است.

فعالیت هسته‌های مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمدرضا طاهری امروز در جلسه شورای معاونان هسته‌های مردمی ستاد حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آنچه مدنظر است استفاده از ظرفیت هسته‌های مردمی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه است و در واقع تشکیل هسته‌های زیاد و بالا بردن ظرفیت اسمی هسته‌ها تاثیر چندانی ندارد زیرا در روند نظارت مناسب بر عملکرد آنها مشکلاتی به وجود خواهد آمد لذا باید هسته‌ها کیفی و از خروجی مطلوب برخوردار باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه هسته‌ها باید طبق دستورالعمل تشکیل شوند تصریح کرد: باید رصد و نیازسنجی شود که ما در تشکیل هسته‌ها بیشتر نیازمند چه طیف و چه قشری از جامعه هستیم تا با توجه به مشکل و معضل موجود در جامعه از حضور اعضای هسته‌ها در برطرف کردن مشکلات استفاده شود.

وی به نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه نهادینه شود بسیاری از اختلافات و مشکلات موجود در بین افراد به راحتی حل می‌شود.

طاهری در ادامه تشکیل کارگروه بررسی گزارشات هسته‌های مردمی در دادسرا را مطرح کرد و گفت: اگر این کارگروه در دادسرا تشکیل شود قطعا روند رسیدگی به گزارشات مردمی مراحل بهتری را طی خواهد کرد.

در ادامه مسئول ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری کل سیستان و بلوچستان نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون توانسته‌ایم تعداد 100 هسته را در سطح استان تشکیل دهیم و با پیگیری‌هایی که صورت گرفته هسته‌های مردمی در شهرستان‌های استان نیز فعال شده‌اند.

نادر غلامیان ارتباط گیری با اعضای هسته را مطلوب عنوان کرد و گفت: تاکنون 200 پرونده از هسته‌ها مورد تحقیق و مصاحبه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: به منظور بررسی و ارزیابی عملکرد هسته‌ها را در پایان هر ماه، فرم ارائه گزارش عملکرد ماهانه برای اعضای هسته‌ها در نظر گرفته شده است.

غلامیان گفت: با هماهنگی با سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در نظر داریم هر هسته‌ای که تشکیل می‌شود را با نام شهدا نامگذاری کنیم.

مسئول آموزش ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری کل سیستان و بلوچستان نیز به برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضای هسته‌ها اشاره کرد و گفت: بر اساس دستورالعمل تاکنون 4 دوره آموزشی در سطح استان برگزار گردیده که 3 دوره در زاهدان و یک دوره در میرجاوه بوده است.

صباغی با بیان اینکه 375 نفر در این دوره‌ها آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند گفت: تاکنون برای 223 نفر گواهینامه پایان دوره صادر شده و صدور گواهینامه‌ها برای سایر اعضا نیز در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: برای درک بهتر مطالب ارائه شده در دوره‌ها از متون درسی خلاصه‌برداری و خلاصه دروس در قالب پاورپوینت برای اعضا در دوره‌ها ارائه شد.

معاون گزینش هسته‌های ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری کل سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: گزارشات واصله از اعضای هسته‌ها باید آنالیز شوند و مشخص باشد که گزارش مربوط به کدام محله و یا منطقه بوده تا بتوانیم هماهنگی کنیم که برای هر محله چه نوع برنامه‌ای را پیاده کنیم.

احمد عبادی گفت: گزارشات باید ثبت شده و از یک کانال خاص ارجاع شود تا در پایان بتوانیم جمع بندی مناسبی از گزارشات واصله داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تمامی گزارشات از طریق ارجاع به تحقیق و رسیدگی حل نمی‌شود، گفت: باید قبل از ارجاع یک نفر گزارشات را ملاحظه، رصد و ثبت کند و مشخص شود گزارش در چه زمینه‌ای است تا رسیدگی روند خاص خود را طی کند.

مسئول امور شهرستان‌های ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری کل سیستان و بلوچستان نیز در زمینه ارجاع گزارشات واصله از اعضای هسته‌های مردمی بیان داشت: رسیدگی به گزارشات نیازمند تشکیل کارگروه در ستاد است تا گزارشات بررسی شوند تا هر گزارش خام و  جزئی ارسال نشود که موجب معطل ماندن سایر گزارشات شود.

احمد وثوقی راد بیان کرد: باید اعضا توجیه شوند که گزارشاتی که ارسال می‌کنند کامل و جامع باشد.

مسئول سمن‌های ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری کل سیستان و بلوچستان نیز ضمن مطلوب ارزیابی کردن دوره‌های آموزشی هسته‌های مردمی گفت: باید دوره‌های ستاد توسط مرکز آموزش و پژوهش استانداری به رسمیت شناخته شود تا برای اعضا گواهینامه آموزشی صادر شود.

محمدمهدی مرعشی گفت: این امر موجب می‌شود تا ضمن فراگیر شدن دوره‌ها، دوره‌ها از تاثیر پذیری بیشتری برخوردار باشند.

وی افزود: در این راستا باید قراردادی با مرکز آموزش و پژوهش استانداری منعقد شود تا این دوره‌ها فراگیر تر و مخاطبان بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/75005/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول