اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری

بیشترین حجم صادرات ملایر مربوط به کشمش بوده است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره گمرک ملایر گفت: بیشترین حجم صادرات شهرستان ملایر در سال جاری مربوط به کشمش بوده است.

بیشترین حجم صادرات ملایر مربوط به کشمش بوده است

ناصر ترکاشوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر نقش گمرک و صادرات را در توسعه شهرستان ملایر بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: قبل از تأسیس گمرک در شهرستان صادرکنندگان کالاهای خود را به گمرکات دیگر از جمله گمرکات مرزی ارسال می‌کردند که بعضاً به نام اشخاص دیگر اظهار می‌شد و نقش تولیدکنندگان و صادرکنندگان شهرستان ملایر کمرنگ بود.

وی عنوان داشت: بعد از افتتاح گمرک ملایر صادرکنندگان رغبت بیشتری برای صادرات نشان داده و در حال حاضر صادرات بسیاری از استان‌ها و شهرهای همجوار نیز از طریق گمرک ملایر انجام می‌شود.

سرپرست گمرک ملایر اظهار داشت: امسال صادرات شهرستان ملایر از نظر وزنی به مقدار بیش از 18 هزار و 626 تن و ارزش ریالی این مقدار صادرات 41 میلیون و 219 هزار و 217 دلار بوده است.

وی ارزش ریالی این مقدار صادرات کالا از طریق گمرک ملایر را نیز 604 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این مقدار صادرات در 10 ماهه سال جاری نسبت به مشابه سال قبل از نظر وزنی 19 درصد، از نظر دلاری 46 درصد و از نظر ریالی صد در صد افزایش داشته است.

ترکاشوند با بیان اینکه بیشترین حجم صادرات از طریق گمرک ملایر مربوط به کشمش بوده است ابراز داشت: از میزان کل صادرات شهرستان ملایر در 10 ماهه 16 هزار و 52 تن وزن خالص به ارزش دلاری 35 میلیون و 440 هزار و 678 دلار مربوط به انواع کشمش بوده است.

وی به انواع کالاهای صادراتی از طریق گمرک ملایر در این مدت اشاره و تصریح کرد: 17 محصول شامل، انواع کشمش، وازلین بهداشتی، سیلیس، ظروف تفلون، آندلوزیت، خرمای مضافتی، پنیر خامه‌ای و پنیر سفید، ‌تخمه هندوانه شور، تخمه کدوی شور، مغز بادام، بادام با پوست، آلوبخارا و توت خشک، ماست نیم‌چرب و پارافین جامد بوده است.

سرپرست گمرک ملایر افزود: کالاهای صادراتی به 17 کشور دنیا شامل عراق، اوکراین، روسیه، کویت، اسلوواکی، جمهوری چک، کانادا، لهستان، کنیا، امارات، افغانستان، اتیوپی، اسپانیا، مراکش، پاکستان و قزاقستان بوده است.

وی در پایان نقش گمرک در حمایت از صادرات در کشور و تولیدات داخلی را بسیار حائز اهمیت خواند و بیان داشت:  خوشبختانه صادرات ملایر  از طریق گمرک این شهرستان توانسته جایگاه خوبی را در استان و کشور و بازارهای جهانی به دست آورد.

انتهای پیام/89013/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول