اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگی و قضایی اداره کل زندان‌های قم عنوان کرد

برگزاری مسابقات قرآنی دهه فجر در زندان‌‌های استان قم

خبرگزاری فارس: اداره فرهنگی، تربیتی و قضایی اداره کل زندان‌های استان قم از برگزاری مسابقات قرآنی دهه فجر در رشته‌های ترتیل، قرائت، حفظ و اذان ویژه مددجویان و سربازان وظیفه در اداره کل زندان‌های استان قم خبر داد.

برگزاری مسابقات قرآنی دهه فجر در زندان‌‌های استان قم

حجت‌الاسلام قاسم صفایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ابلاغ دستورالعمل سازمانی برنامه‌های دهه مبارک فجر در استان قم گفت:‌ پیروزی انقلاب اسلامی در ایران یکی از مهمترین اتفاقات تاریخ محسوب می‌شود و این رویداد بزرگ، برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی دشمنان را بر هم زده و آگاهی‌های عمیقی را در میان ملت‌های مسلمان جهان به ویژه در کشورهای اسلامی به وجود آورده است.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی زمینه‌ساز تحولات ریشه‌دار و چشمگیری در جهان بوده و طی سال‌های اخیر نیز شاهد الگوبرداری کشورهای غربی از انقلاب باشکوه ایران اسلامی بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام صفایی با بیان اینکه دهه فجر انقلاب اسلامی مقطع رهایی مردم ایران از ستمکاری رژیم طاغوت بوده است ادامه داد: اکنون که در آستانه سی و چهارمین سال برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم اداره کل زندان‌های استان قم بر اساس دستورالعمل ارسالی از سوی سازمان زندان‌ها دهه شکوهمند تاریخ انقلاب اسلامی ایران را باشکوه‌تر از سال‌های قبل در زندان‌های استان برگزار می‌کند.

اجرای مسابقات قرآنی دهه فجر ویژه مددجویان

رئیس اداره فرهنگی، تربیتی و قضایی اداره کل زندان‌های استان قم اظهار کرد: آذین بندی فضاهای ستادی، زندان‌ها، نصب پوسترهای مربوط به دهه فجر، برگزاری محفل انس با قرآن کریم، برگزاری جشن انقلاب و معرفی وقایع انقلاب اسلامی در قالب کارهای نمایشگاهی، برگزاری مسابقات قرآن کریم در رشته‌های ترتیل، قرائت، حفظ و اذان ویژه مددجویان و سربازان وظیفه و تجلیل از مددجویان و کارکنان قاری و حافظ قرآن کریم از جمله برنامه‌های فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان‌های استان قم در دهه مبارکه فجر است.

وی به برگزاری مراسم همخوانی و جمع‌خوانی قرآن کریم با هدف همگانی کردن قرآن در بین زندانیان اشاره و خاطرنشان کرد:‌ برگزاری مسابقات قرآن کریم ویژه سربازان، حضور سربازان و مددجویان زندان باز در نماز جمعه، شرکت کارکنان به همراه خانواده‌هایشان در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن از دیگر برنامه‌های اجرایی دهه فجر در اداره کل زندان‌های استان قم خواهد بود.

حجت‌الاسلام صفایی تصریح کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان وصیت‌نامه الهی، سیاسی امام خمینی(ره) در بین کارکنان، معرفی شخصیت حضرت امام خمینی(ره) و تبیین اندیشه‌های امام راحل، پخش موسیقی و سرودهای انقلابی در اندرزگاه و بند‌های زندان، استفاده از سخنان گهربار امام خمینی و مقام معظم رهبری به مناسبت دهه مبارک فجر در سربرگ مکاتبات اداری از دیگر اقدامات اداره کل زندان‌های استان قم در دهه فجر است.

برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب در کابین ملاقات زندانیان

رئیس اداره فرهنگی، تربیتی و قضایی اداره کل زندان‌های استان قم ابراز داشت: برگزاری نمایشگاه‌های عکس، پوستر و کتاب با موضوع یادآوری خاطرات سال 1357 در محل نمازخانه و سالن‌های کابین ملاقات زندانیان، اجرای مسابقات روزنامه دیواری با موضوعات دهه مبارک فجر ویژه مددجویان و اجرای تئاترهای شاد و کمدی توسط گروه‌های تئاتر منتخب هنرمندان جامعه در زندان از جمله برنامه‌های فرهنگی تربیتی اداره کل زندان‌های استان قم در ایام الله دهه فجر است.

حجت‌الاسلام صفایی گفت: همچنین اجرای گروه‌های منتخب تئاتر زندانیان و برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف ویژه کارکنان، سربازان وظیفه و مددجویان از برنامه‌های قابل اجرا در اداره کل زندان‌های استان قم است.

انتهای پیام/78007/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول