اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشنواره مردمی دهه فجر

تئاتر کودکانه «وقتی فرفره‌ها می‌چرخند» به اجرا درمی‌آید

خبرگزاری فارس: یک کارگردان تئاتر گفت: تئاتر کودکانه «وقتی فرفره‌ها می‌چرخند» به عنوان یکی از تئاتر برگزیده در جشنواره مردمی دهه فجر به اجرا درمی‌آید.

تئاتر کودکانه «وقتی فرفره‌ها می‌چرخند» به اجرا درمی‌آید

فاطمه محمودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: این تئاتر در جشنواره مردمی دهه فجر تا 18 بهمن‌ماه از ساعت 15 در هنرسرای خورشید و از 19 تا 23 بهمن در تالار هنر از ساعت 10 صبح  به روی صحنه می‌رود.

وی درباره داستان این نمایش گفت: این نمایش قصه هاپو خان نگهبان جنگل است که پیر شده و تمام حیوانات جنگل وی را مسخره می‌کنند.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: دو حیوان به نام مکریا و گرگیا که پیش از این نمی‌توانستند به خاطر وجود هاپو خان در میان حیوانات جنگل رخنه کنند از پیری هاپو استفاده کرده و وی را از جنگل بیرون می‌کنند و خود در میان حیوانات جنگل رخنه می‌کند که در ادامه اتفاقاتی می‌افتد.

وی تصریح کرد: شعار نمایش ما این است که هر کار سختی به آسانی درست کردن یک فرفره است و در این نمایش حیوانات جنگل به راهنمایی هاپو خان متوجه می‌شوند که هر کار سختی را با همت و کوشش می‌توانند انجام دهند که در تئاتر فرفره‌ها این مسئله به صورت نمادین در ذهن کودکان نهادینه می‌شود.

محمودی با اشاره به  اینکه در این نمایش تنها از گریم بالماسکه برای نشان دادن شخصیت‌های حیوان استفاده شده است، گفت:  هر کدام از شخصیت‌های این نمایش نماد شخصیتی خاص در اجتماع هستند و بازیگران داستان لباس معمولی خود را بر تن دارند.

وی ادامه داد: کودکان به دلیل توان ذهنی بالا با این نوع نمایش به خوبی ارتباط برقرار می‌کنند به گونه‌ای که در یکی از اجراهای پیشین این تئاتر پس از نمایش کودکان به روی صحنه آمدند تا با هاپو دوست شوند و باور نمی‌کردند که این شخصیت‌ها از داستان جدا باشند.

این کارگردان تئاتر  درباره بازیگران این نمایش نیز گفت:پیام تنهایی، مهدی ضیای، جواد نوری، امیر حمزه بیژنی، پریسا صفایی، فائزه اصلانی، نگار معین، میترا عیوضی، ماهان و مهتاب دهقان از جمله بازیگران این نمایش هستند، دستیار کارگردان افروز دهقان، منشی صحنه مهتاب دهقان، و طراح گریم نعیمه حسین شیرودی است.

وی تأکید کرد این تئاتر با نام کلی «فرفره‌ها می‌چرخند» به صورت سریالی برای شبکه دوم ضبط می‌شود که هر قسمت آن راجع به یکی از شخصیت‌های جنگل است و نامی مجزا دارد.

انتهای پیام/63008/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول