اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با پنجمین روز از ایام الله دهه فجر

نخستین ایستگاه مطالعه خراسان شمالی در بجنورد افتتاح شد

خبرگزاری فارس: همزمان با پنجمین روز از ایام الله دهه فجر نخستین ایستگاه مطالعه استان خراسان شمالی در محل بیمارستان تأمین اجتماعی بجنورد افتتاح شد.

نخستین ایستگاه مطالعه خراسان شمالی در بجنورد افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح ایستگاه مطالعه اظهار کرد: نخستین ایستگاه مطالعه در بجنورد پیرو منویات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار سال گذشته با کتابداران کشور در راستای ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی صورت می‌گیرد.

علی رحیمی تصریح کرد: پس از این دیدار نهاد کتابخانه‌های عمومی تصمیم به راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در تمام نقاط کشور کرد.

وی گفت: در مرحله نخست اجرایی این طرح قرار بر این است که 144 ایستگاه مطالعاتی، امسال با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، در مراکز استان‌های کشور راه اندازی شود.

رحیمی اظهار کرد: در این مرحله سهم استان ما چهار ایستگاه مطالعه است که در مرکز استان نصب و راه اندازی می‌شود که امیدواریم با نصب و راه اندازی ایستگاه مطالعه در ارتقای سطح مطالعه مفید و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، گامی ارزنده برداشته باشیم.

وی تصریح کرد: ایستگاه مطالعه به معنای آوردن کتابخانه به فضای ترددی مردم بوده و قفسه کتابی با 15 عنوان کتاب مفید است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: سازه قفسه این طرح دارای فضای مناسب برای جداسازی حداقل 15 عنوان منبع در اندازه‌های رقعی ( برای بزرگ‌سالان) و خشتی (برای کودکان)‌و با ظرفیت گنجایش 30 تا 50 نسخه از هر عنوان کتاب است.

وی اظهار کرد: منابع ایستگاه مطالعه شامل 15 عنوان کتاب در موضوعات مختلف است که با توجه به اهمیت و حساسیتی که در انتخاب منابع ایستگاه مطالعه وجود دارد و همچنین به جهت هماهنگی و یکنواختی طرح در کشور روند و ساز و کار اجرایی انتخاب منابع و ارسال آن از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور صورت می‌گیرد.

رحیمی گفت: برای هر عنوان حداقل 200 نسخه کتاب در ماه به سازه شارژ می‌شود بنابراین در هر ایستگاه ماهانه حداقل سه هزار نسخه کتاب توزیعی خواهد شد و در یک سال در هر ایستگاه 36 هزار جلد کتاب توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: این 15 عنوان شامل پنج عنوان کتاب کودک و نوجوان، 10 عنوان کتاب مخصوص بزرگ‌سالان است که کتاب‌های بزرگسالان با موضوعاتی نظیر دین، داستان،‌ شعر، خاطره و طنز، خانواده، تاریخ، اندیشه، علوم و فنون، ادبیات و دانستی‌های عمومی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: ساز و کار ایستگاه مطالعه به گونه‌ای است که هر فرد می‌تواند با هر بار مراجعه به این ایستگاه یکی از کتاب‌های مورد علاقه خود را انتخاب و در محل ایستگاه و یا هر محل دیگری مطالعه کرده و حداکثر پس از 15 روز به همین ایستگاه و یا هر یک از ایستگاه‌های مطالعه در سراسر کشور و یا به یکی از کتابخانه‌های عمومی زیر پوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی باز گرداند و در قسمت پایین هر ایستگاه مطالعه، محلی برای بازگرداندن کتاب‌های مطالعه شده تعبیه شده است.

انتهای پیام/63001/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول