اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

اختصاص 320 میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: در سال 91 متعاقب تحریم‌ها، کارگروه توسعه کشاورزی شکل گرفت و 320 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی مازندران تزریق شد.

اختصاص 320 میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی مازندران

به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان ساری، رضا عظیمی بعد از ظهر امروز در دیدار کارکنان جهاد کشاورزی مازندران با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: مجموعه جهاد کشاورزی مهم‌ترین و حساس‌ترین وظایف را در نظام که تامین امنیت غذایی است به عهده دارد.

وی با بیان اینکه در قبل از انقلاب تامین امنیت غذایی زیر 25 درصد بوده است، تصریح کرد: قبل از انقلاب انواع و اقسام محصولات کشاورزی وارد می‌شد و امروز در تامین بیش از 90 درصد مواد غذایی به خودکفایی رسیدیم.

عظیمی با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها مشکلی در تامین مواد غذایی نداریم، گفت: امروز تمام مواد غذایی مورد نیاز جامعه در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی توجیه اقتصادی دارد، تصریح کرد: بیش از 80 درصد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مازندران مربوط به کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اقتصادی‌ کردن محصولات کشاورزی را یکی از برنامه‌های راهبردی عنوان کرد و بیان داشت: باید دانش اقتصادی‌تر کردن محصولات کشاورزی را به بخش کشاورزان آموزش دهیم.

عظیمی به تولید محصول سالم و پاک اشاره و تاکید کرد: در برنامه پنجم توسعه و در برنامه جدی جهاد کشاورزی استان تولید محصول سالم و مدیریت جامع استفاده از سموم و کودها است.

وی یادآور شد: مازندران امسال در 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مبارزه بیولوژیک و مبارزه تلفیقی با آفات را انجام داده است که در این بخش رتبه اول کشور را کسب کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد: قالب محصولات کشاورزی محصولات مازندران لوکس است و امسال با مدیریت خوب دگرگونی 180 درجه در تولید و کیفیت داشتیم.

وی متذکر شد: بیش از 80 درصد مرکبات و 90 درصد تولید کیوی قابلیت و ارزش صادرات دارند و در رده بالاتری از تولیدات خارجی قرار دارند اما میدان صادراتی فراهم نیست.

عظیمی با بیان اینکه تحریم‌ها موجب توجه دولت به بخش کشاورزی شده است، متذکر شد: در سال 91 متعاقب تحریم‌ها کارگروه توسعه کشاورزی شکل گرفت و 320 ملیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی مازندران تزریق شد.

عظیمی افزود: متوسط عملکرد مرکبات 20 تن در هکتار است که امسال با استفاده صحیح از ابزار این مقدار در یکی از باغات مرکبات شهر میاندرود به 150 تن در هکتار رسیده است که این یک رکوردزنی ویژه است و هنوز نگاه‌ها به این امر ناباورانه است.

وی گفت: کشت سوم برنج یکی از محصولات ویژه مازندران است که سال گذشته تئوری آن شروع شد و با در اختیار گرفتن یک مزرعه در شهرستان آمل برداشت سوم برنج برای نخستین بار در کشور حتی در منطقه انجام شد.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه 530 کمباین برداشت برنج در استان در بین کشاورزان توزیع شد، خاطر نشان کرد: در اختیار قرار دادن این تعداد کمباین زمینه کشت دوم و سوم برنج در استان را مهیا کرده است.

انتهای پیام/86016/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول