اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطلع شمس - 180

موسوی‏زاده: برق دامغان قبل از انقلاب از یک خط تامین می‏شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: برق شهرستان دامغان قبل از انقلاب از یک خط 20 کیلوولت و از طریق شاهرود تامین می‏شد؛ در حالی که امروز این شهرستان دارای 20 خط فشار متوسط است.

موسوی‏زاده: برق دامغان قبل از انقلاب از یک خط تامین می‏شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، سیدمحمد موسوی‏زاده عصر امروز در حاشیه برگزاری آیین باشکوهی که در قالب سفر شهرستانی استاندار سمنان انجام شد و در آن 20 طرح صنعت توزیع برق دامغان به بهره‏برداری نهایی رسید، در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پیشرفت‏های قابل توجهی در صنعت برق کشور در سال‏های پس از انقلاب اسلامی رخ داده است.

وی عنوان کرد: به طور نمونه، قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، برق مورد نیاز شهرستان دامغان از یک خط 20 کیلوولت و به وسیله شهرستان هم‏جوارش یعنی شاهرود تامین می‏شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان اظهار داشت: این در حالی است که هم‏اینک برق مورد نیاز مردم و صنایع شهرستان دامغان، با 20 خط فشار متوسط که در این حوزه راه‏اندازی شده است و از سه پست 63 کیلوولت مستقل برق در این شهرستان تامین می‏شود.

موسوی‏زاده تصریح کرد: بر اساس برنامه‏های پیش‏بینی شده، جهت‏گیری توسعه و پیشرفت در شهرستان دامغان به سمت و سوی فعالیت‏های کشاورزی سوق داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: در همین راستا باید در نظر داشت که امروز بیش از چهار هزار و 208 درصد انرژی مصرفی شهرستان دامغان به بخش کشاورزی اختصاص دارد و بهره‏برداران و تولیدکنندگان این بخش بیشترین مصرف برق را در شهرستان دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان همچننی اضافه کرد: مردم شهرستان دامغان از قانع‏ترین مردم در کشور هستند و بیشترین صرفه‏جویی را در مصرف برق در بخش خانگی داشته‏اند.

موسوی‏زاده در آماری قابل توجه گفت: امروز با سرافرازی می‏توان گفت که افزون بر 80 درصد مشترکان برق در شهرستان دامغان، الگوی مصرف برق را رعایت می‏کنند.

بر اساس این گزارش امروز در مراسمی با حضور عباس رهی استاندار سمنان، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، معاون امور عمرانی استاندار سمنان، فرماندار دامغان، امام جمعه دامغان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند برگی دیگر از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی را در شهر صد دروازه ورق زده شد.

در این مراسم، 20 پروژه برق‏رسانی که در زمینه‏های مختلف اجرایی شده است، در شهرستان دامغان مورد بهره‏برداری قرار گرفت.

این طرح‏ها در راستای افزایش پایداری و اطمینان شبکه برق در شهرستان دامغان که در حدود 105 کیلومتری مرکز استان سمنان قرار دارد، اجرا شده است.

انتهای پیام/2249/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول