اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار یزد:

10 میلیارد تومان در حوزه IT استان یزد هزینه شد

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد گفت: از سال 84 تاکنون نزدیک به 10میلیارد تومان در حوزه IT هزینه شده و پروژه‌های خوبی در این زمینه راه‌اندازی شده است.

10 میلیارد تومان در حوزه IT استان یزد هزینه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، عباسعلی رضایی، بعد از ظهر امروز در نشست مشترک 15 مدیر حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد اظهار داشت: استان یزد در طول سه سال گذشته رتبه نخست در حوزه IT در استان یزد را داشته و بسیاری از طرح‌های کشوری نیز به صورت پایلوت در استان یزد اجرا شده است.

وی با اشاره به تدوین سند جامع IT استان یزد عنوان کرد: از سال 84 تاکنون نزدیک به 10 میلیارد تومان در حوزه IT هزینه شده و پروژه‌های خوبی نیز در این زمینه راه‌اندازی شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه 422 دستگاه اجرایی استان یزد به شبکه دولت متصل هستند و 20 دستگاه نیز خدمات خود را به دفاتر پیشخوان واگذار کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی در ادارات استان یزد خاطرنشان کرد: بحث پژوهش چند سالی است در استان یزد فعال شده و بحث فرهنگ‌سازی آن تا حد زیادی محقق شده اما در زمینه اعتبارات هنوز با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم.

رضایی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون باید نیم تا سه درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به پژوهش اختصاص یابد که این هنوز این امر محقق نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال به دلیل تحریم‌ها، تخصیص اعتبارات دولتی به دستگاه‌ها با اندکی مشکل مواجه شد اما با این وجود در زمینه پرداخت حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی، تاکنون 100 درصد حقوق کارکنان دستگاه‌ها و هزینه‌های جاری آنها تخصیص یافته است.

رضایی خاطرنشان کرد: عمده مشکل در زمینه بودجه‌های عمرانی است که تاکنون تنها 17 درصد تخصیص یافته اما پیش‌بینی می‌شود درصد تخصیص‌ها تا چند ماه آینده افزایش یابد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت و سهمیه استخدام در استان یزد یادآور شد: در یزد قرار بود نیروهای قراردادی برای ادامه فعالیت خود به شهرستان‌ها بروند تا قرارداد آنها رسمی شود اما شرایطی در کشور رقم خورد که رسمی شدن آنها با تاخیر انجام می‌شود.

رضایی ادامه داد: در استان یزد آزمون‌ها و مصاحبه‌ها برگزار شد، پست‌های خالی ادارات شناسایی شده اما روند کار استخدام رسمی فعلا متوقف شده است.

وی در مورد تغییر وضعیت قراردادها نیز عنوان کرد: افرادی که به شهرستان‌ها رفته و در پست خود مستقر شوند، پس از گزینش مجدد و اطمینان از استقرار آنها در شهرستان‌ها، آنگاه قراردادشان رسمی می‌شود.

رضایی، سهمیه اختصاص یافته به استان یزد در زمینه استخدام را سهمیه 57 نفره بنیاد شهید و سهمیه هزار نفره اعلام کرد و افزود: از سهمیه هزار نفره نیز 251 ست موجود به بنیاد شهید و امور ایثارگران داده و آزمون‌ها و مصاحبه‌ها انجام شد و بقیه سهمیه هنوز خالی است و نیرویی جذب نشده است.

وی اظهار داشت: در سال جاری 4 هزار نفر در استان یزد بازنشسته شدند که اگر بازنشستگان در پست حاکمیتی مشغول به فعالیت بوده‌اند، 4 هزار نفر جایگزین آنها می‌شوند و اگر در پست‌های غیرحاکمیتی مشغول فعالیت بوده‌اند، حداقل امکان جذب هزار و 500 نفر از آنها را داریم.

رضایی در ادامه به تشریح شاخص‌ترین فعالیت‌های پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان، مخابرات، پست بانک، پست و برخی دیگر از دستگاه‌های و ادارات کل حوزه معاونت خود پرداخت.

در این نشست 15 نفر از مدیران کل استانداری و روسای دستگاه‌های استان یزد در یک نشست سه ساعته به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

انتهای پیام/2464/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول