اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش زن و انقلاب اسلامی در قروه

نقش و جایگاه زن در پیروزی انقلاب اسلامی بررسی شد

خبرگزاری فارس: با هدف بررسی نقش و جایگاه زن در پیروزی انقلاب اسلامی، همایش زن و انقلاب اسلامی دیروز در کانون شهید مطهری قروه برگزار شد.

نقش و جایگاه زن در پیروزی انقلاب اسلامی بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، امام جمعه اهل سنت پیش از ظهر امروز قروه در این همایش اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران دارای برکات و دستاوردهای مهمی است از جمله آن دستاوردها که این انقلاب را از دیگر انقلاب‌ها متمایز می‌کند، دفاع از جایگاه و حقوق زن در نظام اسلامی است.

ماموستا اسدالله محمدی در تبیین نقش و جایگاه زنان در انقلاب اسلامی گفت: نقش زنان نه تنها در پیروزی انقلاب اسلامی ایران قابل انکار نیست، بلکه می‏توان ادعا کرد که آنان در همه انقلاب‏های بزرگ، نقش اساسی ایفا کرده‏‌اند.

وی با برشمردن ویژگی‌هایی همچون ایمان و اعتقاد به آرمان‌های امام و شهدا برای نسل سوم و چهارم انقلاب اضافه کرد: زنان مسلمان ایرانی با حضور گسترده خود به روشنی بیان کردند که در تمام عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و با توجه به اعتقادات دینی خود حضور دارند.

امام جمعه اهل سنت قروه افزود: زنان در تمام عرصه‌های انقلاب دوشادوش مردان حرکت کردند و با حمایت خود از مردان در پیروزی و شکل‌گیری انقلاب سهم عمده‌ای داشتند.

ماموستا محمدی گفت: زنان نه تنها در برخی موارد در صحنه مبارزه حضور جدی و فعال داشته و خود در خط مقدم مبارزه حاضر می‌شدند، بلکه مشوق اصلی مردان و همسران خویش برای شرکت در این مبارزه به حساب می‌آمدند و نقش موثر دیگر آنان، تربیت فرزندان صالح برای ادامه راه و آینده نهضت اسلامی بود که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ضمن اشاره به جایگاه والای زن در دین مبین اسلام گفت: انقلاب اسلامی به هویت زنان و جایگاه واقعی آنها اهمیت داده و در سایه این توجه امروزه شاهد پیشرفت کشور در سایه تلاش جوانان و بانوان ایران اسلامی هستیم.

وی در ادامه افزود: زنان و دختران جامعه ما باید حقیقت وجودی خویش را دریافته و به خود باوری بیشتر که یکی از آرمان‌ها و اهداف انقلاب است نائل شوند.

امام جمعه اهل سنت قروه خاطر نشان کرد: در جوامع غربی از زنان استفاده ابزاری کرده و به عنوان کالا سوء استفاده می‌کنند، اما انقلاب اسلامی و دین مبین اسلام زنانی را پرورش داد که دوشادوش مردان فعالیت کرده و الگو و اسوه زنان جهان هستند.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب نگاه به زن نگاه ابزاری بود در صورتی که زن کانون جوشان محبت و مهرورزی است، عنوان کرد: زن در پیشرفت خانواده نقش اساسی دارد و اینکه مسائل زنان در قانون اساسی آمده صراحتا نشانگر این است که خانواده در اسلام جایگاهش متعالی است.

انتهای پیام/79009/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول