اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی مطرح کرد

آمادگی ایران برای آموزش ‌نیروهای آمریکایی/خودکفایی در آموزش خلبان

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی گفت: این آمادگی را داریم که اگر روابط دیپلماتیک با دیگر کشورها برقرار شود حتی به نیروهای آمریکایی آموزش دهیم چرا که اکنون در تمام عرصه‌های پروازی و فنی حرفی برای گفتن داریم.

آمادگی ایران برای آموزش ‌نیروهای آمریکایی/خودکفایی در آموزش خلبان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا جراح ظهر امروز و در مراسم تجلیل از طلایه‌داران الهی در پایگاه شهید بابایی اصفهان با اشاره به تاریخچه روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: تمام نیروهای نظام اعم از نظامی و غیر نظامی در طول مسیر انقلاب و پس از آن به راه انقلاب پیوستند و اگر تعلل و تأخیری در بخشی از آنها وجود داشت به دلیل سرسپردگی مسئولان آنها به رژیم پهلوی بود.

وی افزود: نیروی هوایی در این میان استثنائی بود و از یکی دو ماه قبل از پیروزی انقلاب در همین پایگاه خلبانان علیه نظام و طاغوت تظاهرات می‌کردند.

جانشین فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی تأکید کرد: 19 بهمن نقطه اوج این اعتراض‌ها بود و در حالی که در این روز هنوز نشانه‌ای از فروپاشی نظام شاهنشاهی نبود نیروهای هوایی با لباس فرم در مدرسه علوی به خدمت امام خمینی (ره) رسیدند و اطاعت خود را از ایشان اعلام کردند.

وی ادامه داد: از همین نقطه بود که ستون و پایه نظام شاهنشاهی فروشکست چرا که نیروی هوایی نورچشمی نیروهای مسلح شاه بود و بنابراین حکومت پهلوی درست از جایی که انتظار نداشت ضربه خورد.

جراح تصریح کرد: گر چه 50 سال قبل از سال 57 نیروی هوایی ارتش ایران تشکیل شد اما ما 19 بهمن‌ ماه را که روز سرسپردگی به فرمان رهبر کبیر انقلاب و قطع وابستگی به نیروهای اجنبی است روز تولد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی می‌دانیم.

وی ادامه داد: این نیرو از جمله وابسته‌ترین بخش نیروهای مسلح به کشورهای استکباری همچون آمریکا بود و نیروها برای دورهای آموزشی مجبور بودند به خارج از کشور بروند اما پس از انقلاب ما در زمینه آموزشی خودکفا شدیم به گونه‌ای که خود آمریکایی‌ها اعتراف کردند که خلبانان آموزش دیده نیروی هوایی ارتش ایران بی‌نظیر هستند.

جانشین فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی با بیان اینکه ما اکنون سابقه 20 پرواز در روز را داریم که در دوران طاغوت به ندرت سابقه داشته است، اضافه کرد: در حالی که در گذشته دانشجویان خلبانی بیشتر در آمریکا دوره می‌دیدند اکنون 2 تا 3 سورت خلبان در طول سال فارغ‌التحصیل می‌شوند و در این زمینه خودکفا هستیم و این آمادگی را داریم که اگر روابط دیپلماتیک با دیگر کشورها برقرار شود حتی به نیروهای آمریکایی آموزش دهیم چرا که اکنون در تمام عرصه‌های پروازی و فنی حرفی برای گفتن داریم.

انتهای پیام/63008/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول