اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فرزند شهید:

نباید فقط خانواده شهدای شاخص مورد توجه قرار گیرند

خبرگزاری فارس: یک فرزند شهید گفت: دیدار و توجه به خانواده شهدا نباید به خانواده شهدای شاخص و عالی رتبه محدود شود، چرا که آرمان همه شهیدان یکسان بوده است.

نباید فقط خانواده شهدای شاخص مورد توجه قرار گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به میانه دهه فجر رسیده‌ایم و مثل روزهای گذشته، به همراه دوستانم هر روز رهسپار خانه یکی از شهدای دوران انقلاب اسلامی می شویم تا خاک نشسته بر دفتر فراموش شدگان انقلاب را پاک کنیم؛ اگرچه بارها پای درد و دل خانواده شهیدان نشسته‌ام، اما هر بار برایم تازگی دارد، این‌بار نیز قرعه فال به نام شهید علیرضا معقول، از شهدای واقعه 10 دی ماه 57 افتاد که خانواده‌اش حرف‌های بسیاری از این شهید در دل داشتند که خود برگی دیگر بود از ناگفته‌های عرصه جهاد و شهادت.

شهیدان، رهسپاران طریق حقیقت هستند

در ابتدای این دیدار، همسر شهید علیرضا معقول به ویژگی‌های رفتاری شهید پرداخت و افزود: شهید معقول از همان ابتدای شکل‌گیری جرقه‌های انقلابی در مشهد، همواره در تظاهرات شرکت می‌کرد؛ به طوری‌که نیمه‌های شب از راهپیمایی‌ها و فعالیت‌های انقلابی باز می‌گشت.

وی با بیان اینکه نایل شدن به شهادت، همواره بزرگ‌ترین آرزوی شهید برای شرکت در تظاهرات بود، خاطرنشان کرد: در روز 9 دی ماه سال 57 در حالی‌که سیل عظیمی از مردم مشهد برای شرکت در راهپیمایی به میدان 10 رفته بودند، شهید معقول در حالی‌که پرچمی از شعارهای انقلابی را به دست داشت، به سمت تانک‌های رژیم شاهنشاهی که در خیابان‌ها حضور داشتند رهسپار شد که در این میان مورد هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

این همسر شهید از نقش و حضور پر زنگ زنان در تظاهرات  به عنوان یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی نام برد و یادآور شد: شهید معقول همواره خانواده و دوستان خود را برای شرکت در تظاهرات دعوت می‌کرد و به همین خاطر در بسیاری از تظاهرات آشنایان را با خود همراه می‌ساخت.

وی در پایان با اشاره به اینکه خانواده شهدا با خدا معامله کرده‌اند و بر این اساس تنها از خداوند طلب مغفرت می‌کنند، با این جمله سخنان خود را به اتمام رسانید: همه رفتنی هستند، اما خوش به حال آنان‌که به این راه "شهادت" پای گذاشتند.

شهدای انقلاب، پیش قراولان شهدای جنگ تحمیلی هستند

در ادامه این دیدار، امیر معقول، فرزند شهید علیرضا معقول به زحمات بسیار مادر خود در تربیت فرزندان خانواده اشاره کرده و گفت: اگر چه هنگامی‌که پدرم به شهادت رسید، 9 ماه بیشتر نداشتم، اما زندگی در منطقه‌ای که همه آنها را خانواده شهدا تشکیل می‌دادند، رنج فقدان پدر را برایم تسهیل کرده بود.

وی افزود: با تمام عشق و علاقه‌ای که به پدرم دارم، اما هیچ‌گاه خواب این شهید را ندیده‌ام که این امر برایم بسیار دشوار است، اما با این وجود هرگاه که مشکلی برایم پیش آمده است، از پدرم کمک طلب کرده‌ام و ایشان مرا یاری کرده است.

وی با بیان اینکه شهدای انقلاب، پیش قراولان شهدای جنگ تحمیلی هستند و نباید تفاوتی میان آنها قائل شد، تاکید کرد: دیدار و توجه به خانواده شهدا نباید به خانواده شهدای شاخص و عالی رتبه محدود شود، چرا که آرمان همه شهیدان یکسان بوده است.

شهید مظهر برکت و اجابت است

در پایان این دیدار، همسر امیر معقول به نحوه آشنایی و وصلت با این خانواده شهید پرداخته و خاطرنشان کرد: در آخرین روز دهه محرم از خداوند متعال آرزوی همسری با تقوا را کردم که این امر پس از هفته ای به حقیقت پوست و زمینه ازدواج با فرزند این شهید برایم حاصل گشت که این خود نعمتی بزرگ برایم بوده است.

وی با بیان اینکه برکات شهید همواره در خانواده شهدا احساس می‌شود، اظهار کرد: بارها از این شهید حاجت گرفته ام و همیشه از خداوند متعال سپاس‌گزار بوده‌ام که نعمت حضور در خانواده شهدا را برایم فراهم ساخت.

وی با اشاره به اهمیت ساده زیستی در فرهنگ انقلابی تصریح کرد: تنها ملاک انتخاب فرزند شهید به عنوان همسرم، سه اصل حب ولایت، شرکت در عزاداری اهل بیت(ع) و همسویی با تفکرات ولایی بوده است که وجود این ویژگی‌ها در همسرم، سبب این انتخاب سرنوشت‌ساز شد.

انتهای پیام/70003/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول