اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاعره گلستانی:

جشنواره فجر شعرا را با مفاهیم انقلاب پیوند می‎دهد

خبرگزاری فارس: یکی از بانوان شاعر گلستانی با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره بین‎المللی شعر فجر گفت: این جشنواره، شعرا را با مفاهیم انقلاب پیوند می‎دهد.

جشنواره فجر شعرا را با مفاهیم انقلاب پیوند می‎دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ندا جلالی بعدازظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: برگزاری جشنواره شعر فجر در مرحله کشوری و به تبع آن مراسم شعرخوانی منطقه‎ای در هفت استان، بارقه امیدی برای سرایش اشعار با موضوعات و مفاهیم ارزشی است.

مراسم شعرخوانی منطقه‎ای تازگی فجر در یادها پایدار می‎ماند

به گفته وی، با برگزاری جشنواره بین‎المللی شعر فجر و مراسم شعرخوانی منطقه‎ای، تازگی فجر در یادها پایدار می‎ماند.

جلالی، ماندگاری شعر در اذهان و نقش آن در دگرگونی‎های وقایع اجتماعی و سیاسی را یکی از ویژگی‎های شعر دانست و خاطرنشان کرد: شعرهای انقلابی ایران محرکِ بسیار توانمندی برای به انجام رساندن این هدف بزرگ هستند.

این شاعره گلستانی اضافه کرد: شعر، گاه در کسوت حماسه، روح امیدواری، استقلال، هویت و آزادگی را به پیکر زخمی فرهنگ ایران تزریق کرده است.

بالندگی شعر در گرو ارج نهادن شاعر به ارزش‎های انسانی است

جلالی، قیصر امین‎پور، سلمان هراتی و سیدحسن حسینی را به عنوان شاعران آرمانی انقلاب اسلامی شایسته تقدیر و احترام دانست. 

وی بالندگی شعر را در گرو ارج نهادن شاعر به ارزش‎های انسانی عنوان کرد و گفت: این ارزش‌ها هیچ‎گاه در گذر زمان گرد کدورت بر آنها نمی‎نشیند.

گلستان با وجود شاعران توانا سهمی بسزا در جریان شعر معاصر دارد

جلالی افزود: شعر کشور برآمده از نیاز نسل حاضر است؛ نسل شاعری که هم پویندگی در شعر را تجربه و هم استادانه نهال شعر را بارور می‎سازد.

وی با بیان اینکه گلستان با وجود شاعران توانا سهمی بسزا در جریان شعر معاصر دارد، عنوان کرد: وجود شعرای برگزیده استان در جشنواره‎های متعدد کشوری مؤید این ادعاست.

جلالی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری جلسات منظم و پربار ادبی در قالب انجمن‎های شعر و حضور اساتید پیشکسوت گلستانی، شعر استان بیش از گذشته پیشرفت کند.

لازم به ذکر است، هفتمین جشنواره بین‎المللی شعر فجر شانزدهم بهمن‌ماه 1391 آغاز به کار کرد.

در مدت زمان برگزاری این جشنواره، مراسم شعرخوانی منطقه‎ای نیز در هفت استان کشور برگزار می‎شود که گلستان به عنوان نخستین استان برگزارکننده این مراسم، بیست و سوم بهمن‌ماه میزبان شعرای مازندران، گیلان و سمنان خواهد بود.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول