اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان:

باسوادی از مهم‌ترین برکات فرهنگی انقلاب بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: باسواد شدن مردم از مهم‌ترین برکات فرهنگی انقلاب بود.

باسوادی از مهم‌ترین برکات فرهنگی انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و‌المسلمین عباسعلی خزاعی عصر امروز در جمع بسیجیان نهبندان با تبریک دهه فجر اظهار کرد: دهه فجر همه ساله با ورود امام(ره) به کشور آغاز می‌شود و با راهپیمایی باشکوه 22 بهمن پایان می‌یابد.

وی به اشاره به سخنان امام (ره) در بدو ورود به کشور تاکید کرد: حضرت امام طی بیاناتی در فرودگاه تهران اعلام کردند من از عواطف طبقات مختلف ملت تشکر می‌کنم و عواطف ملت ایران به دوش من بار گرانی است که نمی‌توانم جبران کنم.

طرد شاه از کشور قدم نخست پیروزی بود

امام جمعه نهبندان گفت: امام در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به اینکه طرد شاه از کشور قدم نخست پیروزی بود، همگان را به وحدت کلمه و ادامه مبارزه تا قطع کامل ریشه‌های فساد ترغیب کردند و سپس از آنجا عازم بهشت زهرا شدند.

خزاعی حضور امام (ره) در بهشت زهرا به محض ورود به کشور را نشان‌دهنده جایگاه شهدا در دیدگاه امام دانست و افزود: با وجود سرمای زمستان، شب پیش از ورود امام، بسیاری از مردم مشتاق، در مسیر حرکت ایشان خوابیده بودند و این پیوند ملت با رهبر بود.

علت تبعید امام چه بود؟

امام جمعه نهبندان با اشاره به آیات و احادیث قرآن کریم علت برپایی راهپیمایی و جشن پیروزی انقلاب را در هر سال زنده نگه داشتن خاطرات آن ایام دانست و گفت: دهه فجر و سایر روزهایی که در سرنوشت بشریت نقش داشتند روز خدا یا همان یوم‌الله نام گرفته است.

خزاعی علت تبعید امام خمینی(ره) را مقاومت ایشان مقابل تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون دانست و تاکید کرد: امام با حرکت خویش همه را از غفلت بیدار کردند.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: باسواد شدن مردم از مهم‌ترین برکات فرهنگی انقلاب بود.

انتهای پیام/2248/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول