اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور عشایر بویراحمد خبر داد

پیشرفت 40 درصدی پروژه تامین آب کشاورزی عشایر مورزرد زیلایی

خبرگزاری فارس: رئیس امور عشایر بویراحمد از پیشرفت 40 درصدی پروژه تامین آب کشاورزی عشایر مورزرد زیلایی خبر داد.

پیشرفت 40 درصدی پروژه تامین آب کشاورزی عشایر مورزرد زیلایی

جمشید قائدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به آغاز قشلاق عشایر شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: عشایر این شهرستان در فصل زمستان در شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران مستقر و ساماندهی می‌شوند.

رئیس امور عشایر شهرستان بویراحمد اظهار کرد: بخشی از جمعیت عشایر این شهرستان به صورت اسکان در مناطق تلخ‌دان دشتروم، دلی بجک سپیدار و منصورآباد دشتروم مستقر هستند و برنامه زیربنایی از جمله جدول‌گذاری، زیر سازی آب و برق و دیگر خدمات بهداشتی این شهرک‌ها در دست اقدام است.

قائدی به خدمات ارائه شده به جامعه عشایری اشاره کرد و گفت: معرفی برخی از خانوارها جهت اخذ تسهیلات بانکی برای تأمین علوفه، خرید گاو شیری، دام سبک، زنبورداری و ارائه تسهیلات به منظور ایجاد باغات و کشاورزی از این دست خدمات است.

وی گفت: بخشی دیگر از خدمات پیگیری واگذاری زمین به جامعه هدف، تامین آب کشاورزی (پمپاژ) در بخشی از مناطق بویراحمد و دنا، احداث جاده دسترسی تولیدات آبزی پروری، تامین سوخت و کالاهای اساسی در مناطق حوزه مور زرد زیلایی است.

قائدی پروژه مهم در دست اجرای امور عشایر شهرستان بویراحمد را تامین آب کشاورزی مورزرد زیلایی عنوان کرد و گفت: این پروژه عشایری با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد ریال اعتبار با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در قالب چهار فاز به چهار شرکت پیمانکاری واگذار شده که تاکنون 8 میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

وی خدمات این طرح را  شامل احداث خط انتقال لوله گالوانیزه 12 اینچ به طول دو کیلومتر، احداث حوزه آبگیر، ساخت بخشی از منبع آب کشاورزی و احداث شبکه انتقال برق بیان کرد و اذعان داشت: در صورت تامین اعتبار این پروژه تا پایان سال مالی یعنی شهریورماه سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

قائدی خاطرنشان کرد: پروژه آب‌رسانی مورزرد زیلایی 245 هکتار از اراضی شیب‌دار و  دیم را به آبی تبدیل می‌کند و با بهره‌مندی 110 خانوار و 600 نفر اشتغال‌زایی روبرو بوده که این مقدار از حجم تا 300 هکتار قابل توسعه است.

وی اهداف اجرایی شدن این طرح را افزایش تولیدات محصولات باغی درختان هسته‌دار، رفع محرومیت منطقه و ساماندهی عشایر و بهبود مراتع عنوان کرد و گفت: از اهداف اسکان عشایر توسعه کشت، افزایش درآمد عشایر، اشتغال‌زایی، استفاده از اراضی بلااستفاده و استفاده بهینه از منابع آب منطقه و توسعه اراضی شیب‌دار است.

انتهای پیام/82011/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول