اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد اعلام کرد

حمایت بانک مهر اقتصاد از تولید کنندگان کالای ایرانی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل بانک مهر اقتصاد حمایت این بانک از تولید کنندگان کالای ایرانی را اعلام کرد.

حمایت بانک مهر اقتصاد از تولید کنندگان کالای ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، غلام‌حسن تقی‌نتاج در مراسم تودیع و معارفه مدیر شعب بانک مهر اقتصاد گیلان با تاکید بر اینکه در راستای منویات مقام معظم رهبری در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تسهیلات و خدمات مناسبی به عنوان یک حرکت نخست در دستور کار تمام شعب بانک مهر اقتصاد قرار گرفته است، اظهار کرد: حرکت رو به رشد و توسعه جمهوری اسلامی ایران در سی و چهار سال از انقلاب اسلامی نشان ‌دهنده حرکت آزادی خواهانه این انقلاب و الگوگیری دیگر انقلاب‌ها از جمهوری اسلامی ایران است.

*تجهیز بانک مهر اقتصاد به سیستم دیتاسنتر در سال 92

وی به توانمندی شبکه پولی و مالی بانک مهر اقتصاد در رقابت با دیگر شبکه‌های بانکی دارای مجوز از بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: در سال 92 با استفاده از فناوری‌های جدید و افزایش سطح ارتباطات و اطلاعات بانکی، بانک مهر اقتصاد به دو سیستم «دیتاسنتر» مجهز می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: از سال 92 به عنوان یک شبکه بانکی تمام خدمات بانکی خود را گسترش می‌دهیم و در این راستا فعالیت‌های ارزی، الکترونیک، صدور ضمانت‌ها و افتتاح حساب‌های جاری در بانک مهر اقتصاد محقق می‌شود.

وی توزیع سود بانک‌ها بین ذی نفعان را یکی از تفاوت‌های اصلی نظام مالی اسلامی با بانک‌های متعارف ارزیابی کرد و یادآور شد: در بانک‌های متعارف، اصلی‌ترین تمکین برای سپرده‌گذاران و سهامداران است، اما در نظام بانکی اسلامی حتی تسهیلات گیرندگان نیز ذی‌نفع محسوب می‌شوند.

تقی‌نتاج، به‌ روز کردن قانون عملیات بانکی بدون ربا با رویکرد اقتصاد مقاومتی پس از گذشت دو دهه تجربه و آموزش‌ کارکنان برای آشنایی با مبانی عملیات بانکی را منطبق با شریعت، فرهنگ‌سازی و آموزش‌ جامعه توسط نهادهای مربوطه دانست.

وی ادامه داد: توسعه ابزارها و خدمات بانکی جدید برای تحقق اقتصاد مقاومتی و تقویت و مشاهده موارد فقهی و تربیتی در حوزه بانکداری از مواردی است که در اجرای بانکداری اسلامی باید رعایت شود.

*سرمایه 400 میلیارد تومانی بانک مهر اقتصاد/حمایت این بانک از تولید کنندگان کالای داخلی

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد، سرمایه این بانک را 400 میلیارد تومان با 800 شعبه در سراسر کشور و 25 هزار میلیارد تومان سپرده و 10 میلیون و 500 هزار نفر مشتری اعلام کرد.

وی یادآور شد: بانک مهر اقتصاد در سال 72 با نام مؤسسه قرض‌الحسنه بسیجیان تشکیل شد و در سال 83 موافقت اصولی مؤسسه مالی و اعتباری مهر را از بانک مرکزی اخذ کرد و در سال 88 با مصوبه شورای پول و اعتبار به بانک مهر اقتصاد تبدیل شد.

تقی‌نتاج، اضافه کرد: بانک مهر اقتصاد در سال 91 در اداره ثبت شرکت‌ها با شماره مجوز 429709 به عنوان شرکت سهامی عام بانک مهر اقتصاد به ثبت رسید و در سال 92 وارد فرا بورس می‌شود.

به گفته وی، بانک مهر اقتصاد با اعطای 65 درصد تسهیلات سپرده‌ها و منابع خود به صورت تسهیلات خرد و متوسط به افراد واجد شرایط بر مبنای اعتبار سنجی مناسب، اکنون نرخ معوقات این بانک چهار درصد است که کمترین نرخ معوقات در نظام بانکی ایران را دارد.

این مسئول آمادگی بانک مهر اقتصاد در حمایت از تولید کنندگان کالای داخلی را در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اعلام کرد.

*سپرده‌گذاری بیش از 20 هزار نفر در بانک مهر اقتصاد گیلان

مدیر شعب سابق بانک مهر اقتصاد گیلان نیز در مراسم مذکور با ارائه گزارشی از عملکرد خود در گیلان گفت: بالغ بر 20 هزار نفر از شهروندان گیلانی در بانک مهر اقتصاد گیلان سپرده‌گذاری کرده‌اند.

محمدتقی نوروزی، با اشاره به اینکه رعایت مشتری‌ مداری و تکریم ارباب رجوع از مهم‌ترین اصول بانک مهر اقتصاد است، افزود: تکریم مشتری‌، استقرار سیستم مدیریت کیفیت در شعب، استقرار نظام آراستگی، تشویق مشتریان به استفاده از خدمات نوین، استانداردسازی، جابه‌جایی شعب، ارتقای سطح توانمندی‌های کارکنان و افزایش سطح رضایت‌مندی آن ها در اولویت‌ اقدام‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته حوزه مدیریت شعب گیلان با همکاری همکاران پرتلاش و دلسوز گیلان محقق شده است.

وی تعداد شعب بانک مهر اقتصاد را 17 شعبه در سراسر گیلان عنوان کرد و یادآور شد: در مدیریت شعب گیلان با افزایش دو هزار درصدی جذب منابع و با رعایت مسایل شرعی که از مهم‌ترین موضوعات بانک مهر اقتصاد استان بوده است، مواجه بوده‌ایم.

*برای توسعه گیلان گام بر می‌داریم

مدیر جدید شعب بانک مهر اقتصاد گیلان نیز در مراسم مذکور با قدردانی از حسن اعتماد مدیر عامل بانک مهر اقتصاد، در ایام مبارک سال روز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به اهداف، برنامه‌ها و چشم‌انداز مدیریت خود در استان پرداخت و اظهار کرد: اولویت کاری بانک مهر اقتصاد گیلان طبق راهبرد و رویکرد بانک و بودجه‌های ابلاغی به‌ ویژه مطالعه، بررسی و تشکیل جلسات راهبردی با کارکنان و مدیران تدوین و برنامه‌ریزی می‌شود.

محمدرضا اصلانی‌فر، که پیش از این به عنوان مدیر کل شعب بانک قوامین در استان‌های گلستان و هرمزگان، معاون جذب منابع و مدیر کل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد و معاون اداری و مالی قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) مشغول به‌ کار بود، اذعان کرد: امیدواریم در استان ولایت‌ مدار گیلان بتوانیم برای توسعه و عمران و آبادانی این خطه از سرزمین پهناور ایران اسلامی گام برداریم.

انتهای پیام/2300/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول