اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کرمان:

انقلاب اسلامی موجب مشروعیت هنر شد

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان کرمان گفت:‌ انقلاب در تمام شئون زندگی ما تاثیر به سزایی دارد و موجب مشروعیت هنر شد.

انقلاب اسلامی موجب مشروعیت هنر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عباس سالاری شامگاه چهارشنبه در دومین جشنواره هنر انقلاب اسلامی با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: انقلاب در تمام شئون زندگی ما و در عرصه هنر تاثیر به سزایی دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی موجب مشروعیت هنر شد، عنوان کرد: اوج ابتذال در هنر طی دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را در جشن هنر شیراز شاهد بودیم که از سال 46 آغاز شد.

سالاری تصریح کرد: در یازدهمین دوره جشن هنر شیراز در سال 56 نمایشی با عنوان «خوک بچه آتش» اجرا شد که نهایت ابتذال در فعالیت هنری بود و آیت‌الله دستغیب و سپس امام خمینی(ره) در این مورد سخنرانی و اعتراض کردند.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه هنر پس از انقلاب اسلامی رویدادهای بسیاری را شاهد بودیم که اوج آن را مشروعیت هنری می‌دانم و این امر موجب شد تا خانواده‌ها فرزندان خود را به کلاس‌های هنری بفرستند و همچنین خانواده‌های متدین ما در برنامه‌های هنری حضور یافتند.

این مسئول هنری اذعان داشت: انقلاب در بسیاری از استان‌ها نتوانست از هنر به خوبی بهره بگیرد و از هنر به خوبی استفاده نشد از سال گذشته تصمیم گرفتیم در ایام‌الله دهه فجر جشنواره هنر انقلاب اسلامی را در استان کرمان برگزار کنیم.

سالاری از برگزاری نخستین جشنواره هنر انقلاب اسلامی در دهه فجر سال گذشته طی پنج شب در بم خبر داد و افزود: به علت کمبود اعتبارات این جشنواره در کرمان فقط طی یک شب برگزار شد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ابراز داشت: رسالت اصلی خود در حوزه هنری استان کرمان طی سال جاری را تولید آثار هنری تعریف کردیم و بر خلاف مشکلات مالی برنامه‌های تولیدی بیش از موارد اعلام شده بود.

سالاری از تولید 62 دقیقه انیمیشن، 10 فیلم داستانی و مستند، شش جلد کتاب، شش نمایش و یک تله‌فیلم در حوزه هنری استان کرمان طی سال جاری خبر داد و گفت: نخستین تله‌تئاتر در حوزه هنری استان کرمان با عنوان سوسه تولید شد و دومین تله‌تئاتر با عنوان شکایت در دست تولید است.

وی با بیان اینکه مشکلات مالی نتوانسته مانع تولید اثر در حوزه هنری کرمان شود، افزود: طی 32 سال گذشته مجموع اعتبارات حوزه هنری کرمان حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان بوده که این رقم اعتبار ناچیزی است، اما این اعتبار هیچگاه ملاک کار نبوده و ما برای ارائه برنامه‌های با کیفیت تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/80019/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول