اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

3 پروژه آموزشی در همدان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان همدان گفت: سه پروژه آموزشی در شهرستان همدان با اعتباری بالغ بر 515 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

3 پروژه آموزشی در همدان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حسن قهرمانی‌مطلق پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح دبستان خیری نصرت‌الله شاهین واقع در دره مرادبیک افزود: مقاوم‌سازی دبستان ابتدایی دخترانه شهیده مظلومیان و الحاق دو کلاس آموزشی به آن و همچنین نمازخانه دبستان پسرانه آیت‌الله معصومی امروز افتتاح شد.

وی با بیان اینکه امروز 19 بهمن روزی است که نیروی هوایی ارتش زمان طاغوت با امام بیعت کردند، ادامه داد: بیعت ارتش با امام در سال 57 زمینه‌ساز شکست ارتشی طاغوتی و فرار مستشاران خارجی از ایران بود.

فرماندار شهرستان همدان افزود: پیوستن مجموعه ارتش به انقلاب اسلامی و مردم کمک بسیاری به روند پیروزی انقلاب اسلامی کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز یکی از روزهای خوب کاری ما است، بیان کرد: در طول دهه فجر تعداد 126 پروژه در شهرستان همدان به بهره‌برداری رسیده و خواهد رسید.

قهرمانی‌مطلق با اشاره به مشارکت خانم رسائیان خیر مدرسه‌ساز در ساخت مدرسه نصرت شاهین یادآور شد: انسان‌دوستی این بانوی خیر و احساس نیاز برای مشارکت در ساخت مدرسه برای فرزندان این آب و خاک قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: تعداد 150 دانش‌آموزی که در این مدرسه مشغول تحصیل می‌شوند به علت نبود مدرسه در این منطقه در شیفت بعد از ظهر در مدرسه‌های دیگر درس می‌خواندند که با ساخت این مدرسه مشکل حل شد.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: نوع‌دوستی ایرانیان در داخل و خارج از کشور زبانزد است و مردم ایران اسلامی در همه عرصه‌ها در داخل و خارج از کشور همیشه افتخارآفرین بودند.

وی افزود: در دهه فجر از اعتبارات دولتی بالغ بر 3 میلیارد و 700 میلیون تومان برای طرح‌های آموزشی در آموزش و پرورش هزینه شده است.

قهرمانی‌مطلق تصریح کرد: اعتبارات در حوزه آموزشی در سال جاری برای احداث، مقاوم‌سازی و بازسازی یک باب هنرستان، دو باب نمازخانه و یک سالن ورزشی و چندین طرح در بخش مقاوم‌سازی و بازسازی در شهرستان همدان هزینه شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری تعداد 15 مدرسه در استان توسط خیرین احداث شده است، بیان کرد: تعداد شش مدرسه متعلق به شهرستان همدان است که برخی قبل از دهه فجر به بهره‌برداری رسیده و مابقی در این ایام افتتاح خواهند شد.

فرماندار همدان ادامه داد: این مدرسه در زمینی به مساحت 700 متر مربع و 420 متر مربع زیربنا با اعتباری بالغ بر 310 میلیون تومان ساخته شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در ساخت این مدرسه اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان توسط خانم رسائیان هزینه شده و مبلغ 30 میلیون تومان برای تجهیزات و هوشمندسازی مدرسه تخصیص یافته است.

قهرمانی‌مطلق اضافه کرد: میزان تعهدات مالی خیرین مدرسه‌ساز در استان در سال جاری 7 میلیارد و 500 میلیون تومان در جشنواره چهاردهم خیرین مدرسه ساز بوده که تاکنون 3 میلیارد و 100 میلیون تومان یعنی حدود 40 درصد آن محقق شده است.

وی در پایان گفت: تعداد 36 پروژه در سطح استان توسط خیرین مدرسه‌ساز در دست اقدام است که تعداد هشت مورد مربوط به شهرستان همدان است.

همچنین در ادامه این مراسم پیام خانم رسائیان که ساکن آمریکا است قرائت شد و فرماندار همدان با اهدای لوحی به برادر خانم رسائیان به نیابت از زحمات این بانوی خیر مدرسه‌ساز تقدیر به عمل آورد.

انتهای پیام/89019/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول